In memoriam… Емил Петков

19 юни, 2007 at 10:58 pm Вашият коментар

Добре е, че следя блога на Юки от време на време, та да разбера и аз това-онова за света. Наложи се от него да науча, че Емил Петков е починал. Считам принципа „За мъртвите или добро или нищо“ за глупав и лицемерен. Затова ще кажа две думи за Емил с честно сърце – за Емил такъв, какъвто го видях (но не и опознах) аз.

Потребител:Emil е един от първите потребители и редактори на българската Уикипедия. Приносите му са много, помагал е в много статии и активно е участвал в политическия живот на Уикипедия. За значимостта му за проекта разбрах още в първите седмици на моето пионерство в енциклопедията през 2004 г.

Потребител Емил аз помня почти само в негативна светлина. Когато политиката на Уикипедия към авторските права на използвания в нея снимков материал убиха у мен желание за значими приноси в областта на изкуството за енциклопедията, аз се насочих към тема, също вълнуваща ме силно, и за която високите ми изисквания за създаденото от мен не се нуждаеха непременно от добър илюстративен материал – хомосексуалността. Намерих за необходимо да създам серия от статии, говорещи компетентно и научно издържано по този важен въпрос. Само така можех да постигна безпристрастност и да създам масово достъпна информация, разобличаваща редица лъжи и предразсъдъци свързани с хомосексуалността. Уви, оказа се, че не било така лесно. Срещу мен мигновено се въздигна армада по-стари редактори-хомофоби (а аз никак не се колебая в това определение), които в продължение на дълго, дълго време системно саботираха работата ми по тези статии. Сред тях най-изтъкнати в онова далечно време бяха само трима — ИнжИнера, Златко и… Емил.

Ще запомня Емил с демагогията, до която прибегна, за да спаси веднъж задника на ИнжИнера. Ще запомня Емил със системните лични нападки спрямо мен. Ще запомня Емил със съдействието му в полза на цензурата спрямо про-хомосексуалната, но строго научна информация, която публикувах и за подкрепата му към авторски (ненаучни) съчинения на Григор Гачев, които по индиректна линия поддържаха тезата за „лечимост“ на хомосексуалността, сиреч бяха в известен смисъл анти-хомосексуални.

Това остави Емил у мен.

Емил бе интелигентен човек. Умееше да защитава тезите си, макар и с демагогия и лични нападки. Научи ме да съм упорит с противниците си (защото той несъмнено се явяваше такъв) и да не се предавам пред грубостта и неуважението, с които често подхождаше към мен. В този смисъл съм му благодарен.

Тъжно е. Тъжно е когато един млад човек си отива. А Емил, научих, бил едва на около 40 години. Няма да излъжа, ако кажа, че сега ми се ще да го бях опознал по-добре. Запомнен е от много други като добър и честен човек. Не се съмнявам, че е бил такъв. Аз обаче го запомних по гореописаният начин. И това идва да покаже, колко многолики сме всички ние. Кара ме да се запитам — възможно ли е някой някога да бъде опознат от-до!? Или и ние, като Бога в описанието на Камбъл, имаме много маски и всеки ни вижда по своя уникален начин. Защо се налага да помним хората с маски като тази, с която аз запомних Емил!? Не искам да помня така хората. Не го заслужават, мисля.

Светла му памет на Емил Петков. Ще ми липсва.
Наистина.

Entry filed under: Разни. Tags: .

На днешната дата: Първите затворници в Аушвиц 20 мита за хомосексуалността, гейовете и лесбийките (І)

Вашият коментар

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Статии

Психология и биология на хомосексуалността


Хомосексуалност от „Енциклопедия по психология” на Oxford University Press
Въпроси и отговори за сексуалната ориентация и хомосексуалността
Въпроси и отговори за трансполовостта и половата идентичност
20 мита за хомосексуалността, гейовете и лесбийките
Психоанализа и хомосексуалност в постмодерното хилядолетие
Демаскиране на деликатния хетеросексизъм: микроагресиите и микролегитимациите в ежедневието
Когато някой те нарече „педал”: как да се справяме с микрообидите
Каква е сексуалната ми ориентация или защо оргазмът няма последната дума
Хетеросексуалните мъже, които правят секс с мъже
Хомосексуалността: парадокс на еволюцията
Хомосексуалност и педофилия: кратка бележка

Етика и право на ЛГБТ


Хомосексуалност и морал
Свобода и морализъм

Социална роля, права и социокултурна интеграция на хомосексуалността


Няколко въпроса за гей-лесбийското движение
Парадирането с хомосексуалността
Някои често срещани анти-гей тези
Как се става мъжкар или културата на омразата към педалите в психологията на българския мъж
Интимни връзки между мъжете
17 май - Международен ден срещу хомофобията

Разкриване (Coming out)

Вън от дрешника, открит на улицата

ЛГБТ семейство и родители


Въпроси и отговори за еднополовите бракове
Какво е бракът?
10 причини гей браковете да не бъдат разрешени
Въпроси и отговори за отглеждането на деца от гей мъже и лесбийки
Развитието на децата с хомосексуални родители в сравнение с това на децата в хетеросексуални семейства
Децата на родителите лесбийки и гей мъже
Работа с родители на хомосексуални

ЛГБТ история и антропология


ЛГБТ антропология
ЛГБТ етнография
Еднополовата сексуалност в Древна Месопотамия

Хомофобия


Хомофобия: анализ на един „допустим” предразсъдък
Психология на сексуалния предразсъдък

ХИВ/СПИН


Въпроси и отговори за ХИВ/СПИН

Други


За изневярата и секса

• Официални становища



Архиви

юни 2007
П В С Ч П С Н
« Май   Юли »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

My Pocket

Bookmark and Share
Firefox 2
Firefox 2
Firefox 2
 
Creative Commons License
Публикуваното в този блог ползва условията на Криейтив Комънс лиценз. Tyxo.bg counter free hit counters

Посетителите ми