Борисов vs. Азис – дискриминация или педагогическа загриженост?

23 ноември, 2007 at 6:00 am 4 коментара

Продължаваме с интересната тема. Както вече бе споменато оплаквания към кмета по повод рекламната кампания на предстоящото шоу на Азис са подали Лили Петрова, от Дирекция “Контрол по строителството” и от екипа на зам.-кмета по културата Йорданка Фандъкова. Последната е може би единствената от забърканите, която изяснява подробности по въпроса. Цитирам zaGrada.bg, материал на Виолета Керемидчиева:

„Обадиха ми се и колеги и ме питаха какви послания отправя този билборд и не са ли те в разрез с разбиранията ни за възпитанията и пример за подрастващите. Като родител смятам, че това не е подходящо за децата. Визията на този билборд е малко неприлична. Все пак това е почти интимна сцена и смятам, че тези неща имат своето място и време, разясни зам.-кметът, която преди беше директор на немската гимназия в София. Свалянето на билборда не е дискриминация към хомосексуалистите. Искам специално да го подчертая това, защото проектите, които реализира столичната община в сферата на образованието, са насочени изцяло към равнопоставеност и нашият поглед е изключително демократичен. Аз бих имала същото мнение, ако там беше хетеросексуална двойка в същата поза. Вчера получих сигнал за билборд, който рекламира секс шоп, и реагирахме по същия начин. Смятам, че цялата общественост ще се съгласи, че не може да се излага всичко, което организациите и фирмите си представят.”

Азис и Китаеца в свалена от Бойко Борисов реклама


Колко ли е расло, расло нослето на г-жа Фандъкова, като на същински Пинокио, докато е казвала това? Аз напълно съм съгласен с възможността нейните мотиви, а дори може би мотивите на г-н Борисов да са били съвсем недискриминационни, но може ли да се каже същото за „гражданите” и „колегите”, подали, уж, сигнали? Дълбоко се съмнявам. Защото ако това беше така аз бързо ще попитам: де бяха тия граждани и колеги през последната година, година и половина? Спали ли са или (все още) не са били от София, та да не забележат реклами по-фрапантни и от Азис и Китаеца, които все още се мъдрят из столицата най-гордо, като тази:

Водка Флирт

Водка Флирт

Водка ФлиртКолкото и да се мъчи г-жа Фандъкова да ни убеди в чисто педагогическите съображения на действията си, а така също и на тези на общината, незнайно защо аз някак си не й хващам вяра. Ако пък е така, то не виждам причина поради която общината не излиза с някаква официална позиция по въпроса, която засяга възможните грешни интерпретации на действията им. Може би имат лоши PR съветници!?…

Нека само напомня за един кратък и съдържателен текст. Цитирам Закона за защита от дискриминация, версия с изменения от ДВ, бр. 59, 20 юли 2007 г., чл. 4, ал. 2:

Пряка дискриминация е всяко по-неблагоприятно третиране на лице на основата на признаците по ал. 1, отколкото се третира, било е третирано или би било третирано друго лице при сравними сходни обстоятелства.

Темата вероятно ще продължи…

Entry filed under: ЛГБТК новини. Tags: , , , , , , , , , , .

Безобразие – Бойко Борисов vs. Азис рунд 2 Отворено писмо на БГО „Джемини“ във връзка с Азис, билбордовете и още нещо

4 коментара Add your own

  • 1. loveisdeadquestionmark  |  23 ноември, 2007 в 12:59 pm

    Колкото и да мразя Азис, клоня към тезата, че е дискреминация. Ако ще махат неговите простотии, по-добре да махнат на всички.

  • 2. nervousshark  |  23 ноември, 2007 в 1:37 pm

    Дискриминация е.

  • 3. Eneya  |  23 ноември, 2007 в 3:19 pm

    Дискриминация или не, плакатите стоят.

  • 4. ameliaekhart  |  23 ноември, 2007 в 4:49 pm

    Къде е зрънцето на проблема? Че става дума за Азис, че е нещо еротично на хомосексуална тематика или че всичко, в което се вясне парченце гола плът, пречи някому?
    Първото? Със сигурност. Ако ставаше дума за диригент хомосексуалист, не биха махнали постера /диригент едва ли би се явил на такъв, но ми хареса идеята/. Маша Илиева от балета на Националната опера остана без работа заради еротична фотосесия в списание. Механизмите на властта могат да бъдат упражнявани по различен начин, в рамките на възможностите – на Маша й отнеха работата, на Азис – една от множеството форми на изява, естествено, до следващия път.
    Второто? Да. Българската култура никога няма да приеме хетеро- и хомосексуалното като равностойни, маркирано в най-общ план.
    Третото? Определено не е проблем еротиката. Визуалната информация, предоставена на всяко дете, чийто поглед зърне павилион за списания, лишава всеки родител от благината на обясненията за любовта и пчеличките. Защо натурализма от порносписанията се приема за нормално да нахлува в сърцата на всеки минувач, ако реално някой го е грижа за опазване „чистотата на нравите“?
    Има нещо сбъркано в картинката, но сбърканото няма нищо общо с хомо- или хетеросексуалната ориентация.
    Българското общество има проблем със себе си, с определяне на своята идентичност и ценностна система, в която са ясни местата и знаковата натовареност на нещата.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Статии

Психология и биология на хомосексуалността


Хомосексуалност от „Енциклопедия по психология” на Oxford University Press
Въпроси и отговори за сексуалната ориентация и хомосексуалността
Въпроси и отговори за трансполовостта и половата идентичност
20 мита за хомосексуалността, гейовете и лесбийките
Психоанализа и хомосексуалност в постмодерното хилядолетие
Демаскиране на деликатния хетеросексизъм: микроагресиите и микролегитимациите в ежедневието
Когато някой те нарече „педал”: как да се справяме с микрообидите
Каква е сексуалната ми ориентация или защо оргазмът няма последната дума
Хетеросексуалните мъже, които правят секс с мъже
Хомосексуалността: парадокс на еволюцията
Хомосексуалност и педофилия: кратка бележка

Етика и право на ЛГБТ


Хомосексуалност и морал
Свобода и морализъм

Социална роля, права и социокултурна интеграция на хомосексуалността


Няколко въпроса за гей-лесбийското движение
Парадирането с хомосексуалността
Някои често срещани анти-гей тези
Как се става мъжкар или културата на омразата към педалите в психологията на българския мъж
Интимни връзки между мъжете
17 май - Международен ден срещу хомофобията

Разкриване (Coming out)

Вън от дрешника, открит на улицата

ЛГБТ семейство и родители


Въпроси и отговори за еднополовите бракове
Какво е бракът?
10 причини гей браковете да не бъдат разрешени
Въпроси и отговори за отглеждането на деца от гей мъже и лесбийки
Развитието на децата с хомосексуални родители в сравнение с това на децата в хетеросексуални семейства
Децата на родителите лесбийки и гей мъже
Работа с родители на хомосексуални

ЛГБТ история и антропология


ЛГБТ антропология
ЛГБТ етнография
Еднополовата сексуалност в Древна Месопотамия

Хомофобия


Хомофобия: анализ на един „допустим” предразсъдък
Психология на сексуалния предразсъдък

ХИВ/СПИН


Въпроси и отговори за ХИВ/СПИН

Други


За изневярата и секса

• Официални становища



Архиви

ноември 2007
M T W T F S S
« Окт   Дек »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

My Pocket

Bookmark and Share
Firefox 2
Firefox 2
Firefox 2
 
Creative Commons License
Публикуваното в този блог ползва условията на Криейтив Комънс лиценз. Tyxo.bg counter free hit counters

Посетителите ми