Отворено писмо на БГО „Джемини“ във връзка с Азис, билбордовете и още нещо

23 ноември, 2007 at 6:44 pm 10 коментара

Тази седмица медиите имаха много работа. Ежедневно слушаме и гледаме за наводнения, протести, пенсии, годишни държавни бюджети, катастрофи и плаката на Азис.

Азис отново успя да развълнува обществеността, политиците и медиите. Или по-скоро неморалното му поведение направи това. И никой не остана безпристрастен по въпроса за плакатите. Отново се заговори за морално и неморално, за примера, който се дава на младите, за „педерасите” и тяхното натрапване.

Тук изобщо не става дума за конкретния билборд и за Азис. Става дума за обществено приемливия морал.

Какво е морал всъщност? Има ли такъв изобщо или всичко е субективно лично възприемане?

Морал (от латински mores, mœurs). Моралът най-общо е система от принципи на поведение и отношение към света, отнасяща се до понятията добро и зло (или правилно и неправилно) и е тясно свързана с човешката етика. Моралът, както и законът, могат да бъдат приложени само към определено общество.

Наистина ли обществото смята плакат с двама полуголи мъже, снимани в близост един до друг, за неморален? Да! Същото това общество, което издига в култ разгърдените, едрогърди фолк-певици, обществото, което изпада в екстаз при вида на реклама на водка „Флирт” и разголените им рекламни „лица”. Как ли биха приели плаката, ако на него вместо Китаеца, беше снимана някоя силиконова звезда (от поп-фолк бранша, например)? Дали тогава моралистите се оплакват в общината, пишат ли протестни писма и дали изобщо някой щеше да се сети, че младежта се развращава?

Ние съществуваме в държава на двойните стандарти. Ако мъж спи с много жени, той е герой, но ако жена спи с много мъже, тя е курва. Ако гей се бори за правата си, той се натрапва на Обществото с неговата„извратеност”, но ако хетеросексуален се държи развратно, той става звезда, секс идолЪТ Звезда. При гей хората винаги се прилага двойния стандарт. Всички сме били свидетели как на улицата момче и момиче се целуват и се изяждат и как тълпата от Обществото минава покрай тях, без дори да ги забележи. Представете си какви биха били реакциите, ако същата тази тълпа мине покрай двойка целуващи се момчета!

В заключение: България от една година е член на Европейския съюз. Вече отдавна (календарно) живеем в 21-ви век. Това е на теория. На практика ние все още живеем в праисторическо, (пост)комунистическо и балканско общество, което не приема „различния”. „Различният” е тема на подигравки, обиди, шушукания, обект на тормоз и той няма права.

Защото Обществото смята, че Той, Различният, иска Привилегии, не Права.

Няма право да се бори за нормален живот, да диша въздуха на ”нормалните”, да ходи в техните заведения, да говори с тях, защото ги развращава и изобщо е най-добре, ако „различният” изобщо не се появява, защото деморализира и покварява крехкото ни нормално общество.

Дали има законово основания за сваляне на билборда на Азис и Китаеца? Такова НЯМА.

Въпросът кои обществени образи са „морално” приемливи (като например рекламния клип на бира „Ариана” с Мария и нейната отварачка) се свежда в крайна сметка до манталитета и до културната (социалната) толерантност на българина. Едно цяло чалга поколение харесва фабрично произведената индустриално руса фолк-барби, за която е спорно дали може да пее и мисли, но не приема дори идеята, че съществува ЛЮБОВ между еднополови партньори, идеята за хомосексуални СЕМЕЙСТВА, не може да приеме факта, че двама гейове имат ЧУВСТВА, не приема факта, че щастието на децата на „нормалните“ може да е с човек от същия пол. Защото всичко това се размива с представата за морал на новото чалга общество.

„Държавата” би трябвало да е по-загрижена за децата си. Истинският сериозен проблем, който те срещат, е бедността, липсата на образование, насилието, а не гей рекламите. Всяка сериозна защита на младежта трябва да включва грижа за физическата и психическа стабилност, по-добри училища, по-високи семейни приходи и по-малък риск от престъпления и насилие срещу детето.

Свалянето на реклами с двойка мъже не постига нито една от тези цели.

Картинка в цифри:

До момента над 260 тематични гей реклами са пуснати от Benetton, Levi Strauss & Co., The Gap и Unilever, медийния конгломерат Viacom, производителя на дизайнерски мебели IKEA, както и Heineken, Diesel и Polaroid Corp. Отделно от тях, водещото място за печатна реклама с гей тематика е заето от Philip Morris, Parliament и Absolut.

Рекламната агенция DDB Needham е създала най-много гей реклами, общо 17 за марки като Diesel и Chupa Chups. TBWA Worldwide я следва с 13 реклами за Levi Strauss, Absolut и Benetton, след тях са Lowe Lintas & Partners Worldwide и 10 реклами за клиенти като Coca-Cola, Heineken, AOL Time Warner и Unilever.

Трябва да се отбележи, че никоя от тези реклами НЕ Е била сваляна в държавите-членки на ЕС, както и че всички изброени по-горе рекламни агенции имат клонове (представителства) в България.

Аксиния Генчева, Изпълнителен директор на БГО

Още по темата: тук и тук. И три коментара от български новинарски сайт във връзка с позицията на БГО, ярки примери за толерантност, милосърдие, християнска любов, висши ценности и прочее:

„Няма по-грозна, по гнусна гледка от двама мъже правещи секс. Направо ми се повръща. Тия са осакатени не само емоционално и физически. Те са грешка в природата. УРОДИ. Защо трябва да приема грозното, когато ми го натрапват. Не го приемам, не го харесвам. Не искам да го гредам. Иначе кой каквото иска да прави, но да не пречи на другите.” — Жени

„Хомосексуализма е избор, на самия индивид. Ако някой твърди друго е лицемер. Фашизма също е избор, но на много места – забранен. Щом обществото не харесва определено ”течение” на човешкото поведение, редно е то да си стои на тъмно. Прекаленото афиширане може да доведе до рязко увеличаване на агресията у мнозинството.” — Мразя педали!

„Ще ме извинявате господа гейове, но въпреки че мразя чалгата предпочитам хиляди пъти да гледам гола фолкзвезда отколкото голи мъже. Не ни ги развивайте тия теории от рода на ”има ли морал или всичко е субективно”. Най-добре се скрийте някъде, не защото разваляте морала(едва ли ще подтикнете някой да стане гей ако той не е латентен такъв), а повдигате страшно много и страшно негативни емоции у всички мъже където и да се появите. А видя ли мъже да се целуват веднага ми се приповръща … хайде не надигайте много много глава. Радвайте се, че ви е позволено да съществувате изобщо.” — Злоба се надига в душата видя ли мъже за ръка

Entry filed under: ЛГБТК новини. Tags: , , , , , , , .

Борисов vs. Азис – дискриминация или педагогическа загриженост? Тайната вечеря на българските поети*

10 коментара Add your own

  • 1. Ангел Грънчаров  |  24 ноември, 2007 в 8:08 pm

    В качеството си на философ и психолог изцяло подкрепям твърденията в това отворено писмо и в знак на тази своя подкрепа ще публикувам в блога си една поредица от статии, която съдържа едно мое изследване, наречено „GAY-културата“. То може да хвърли светлина върху моралния проблем, който вие поставяте в публикацията си; нашето общество страшно много се нуждае от повече човечност и толерантност; всъщност тъкмо толерантността е човечност…

  • 3. freejuornalist  |  26 ноември, 2007 в 12:49 am

    Аз съм един толерантен,ама много толерантен човек.Майка и жена.Особено толерантна съм към хората които освен за своите права се грижат за това да размишляват и върху своите отговорности.Отговорности пред обществото в което живеят,пред своите близки и пред самите себе си.Дори и когато става дума за гей.Разбирайте ме обаче правилно.Не става дума за оная примитивна отговорност към собствения ти задник и пъпката върху него.И от това да изпаднеш в мирова скръб.Да си казваш – ,,Боже мой колко съм отговорен към личната си хигиена,а вижте какво ме сполетя,,.Тук става дума за една друга хигиена на отговорността към самият себе си и тя се казва задръжки,автоцензура.На простака му липсват задръжки.Защо, обаче ,когато се възмущаваме на цинизма и простащината на някой обикновен човек никой не казва,че сме посегнали на неговите правата.А когато един гей и неговото поведение са проява на широкомащабна простащина, и това провокира обществена дискусия,то да означава,че на този гей сме му нарушили правата.А искате ли да проведем дискусия на тема-Как се култивира простащината и псевдокултурата не е ли носител на белезите на простащината.Или пък друга тема-Нарушени ли са моите или на децата ми права,когато някой непрекъснато в обществиното пространство ни натрапва своята простащина.В автобуса или на улицата никой не си носи дистанционно.Катя Стоянова-журналист и социален работник

  • 4. freejuornalist  |  26 ноември, 2007 в 12:57 am

    P.S.Пропуснах да добавя,че написаното по горе се отнася в еднаква степен,както за Азис,така и за всички фолк ,,звезди,,.

  • 5. Stalik  |  26 ноември, 2007 в 1:29 am

    freejuornalist, наистина положих много усилия да го обясня по най-елементарен начин, но за съжаление виждам, че пак не съм успял. Означава, че на този гей са му отнети правата (по-точо е третиран неравноправно), защото, както беше илюстриано само с един от възможни десет алтернативни случая на т.нар. от Вас „обикновен“ простак никой не реагира. Но когато става дума за еднополова двойка проблемът изведнъж става огромен. Дано тоя път се изразих разбираемо.

  • 6. freejuornalist  |  26 ноември, 2007 в 2:31 am

    Извинявайте,обаче,на еднополовите двойни забранено ли им е да се придаржат към чисто човешки норми на етика?Аз приемам еднополовите двойки,но на простащината реагирам по един и същ начин.Независимо от еднополова или двуполова двойка е произведена тя.Ще бъда възмутена,ако Бойко Борисов не вземе отношение и по всички останали ,,алтернативни случаи,, както ги наричате Вие.Евнополовите двойки много често се вживяват в ролята на жертви и отхвърлени от обществото.Не разбирам защо е тази параноя.Има един защитен механизъм на чувстващите се виновни.Механизмът се изразява в проектиране на вината върху друг обект.Може би еднополовите двойки трябва да преодолеят своето неосъзнавано от самите тях чувство за вина и ще се освободят от част от своите проблеми.Освен ако не са се привързали прекалено много към ролята на жертви.Която впрочем ги прави обект на внимание, това сигурно им харесва.

  • 7. Stalik  |  26 ноември, 2007 в 9:23 am

    Ми госпожо, да Ви кажа, ако случайно падате от Марс или друга съседна планета – през последните няколко години Борисов все така си беше кмет и не взе мерки по нито един от „алтернативните“ случаи. Това всъщност е основната идея и на моите постове и на писмото на Джемини. И както казах – опитах се да се изразя максимално ясно, но изглежда или не съм успял, или на някои хора не им изнася да виждат истината и простичките факти. Колкото за придържането към човешките форми на етика – тая теза многократно в последните дни се опитва да ми се набута в устата, ала аз подобно нещо нито съм твърдял, нито помислял. Моля да минем без тоя демагогски похват „Ама Вие значи твърдите, че…“.

    Колкото до елементарните Ви разсъждения относно жертвите – подготвям пост точто по този въпрос, само че няма да е готов поне до седмица. Ако Ви интересува позицията ми и искате да коментирате – аз на драго сърце ще Ви уведомя за публикуването му по мейла, който въвеждате при коментари тук.

  • 8. voxybg  |  27 ноември, 2007 в 3:01 pm

    Не разбирам кое freejuornalist намира за простащина в случая на Азис и билборда? Азис е захапал брадичката на Китаеца това ли е простащината???

  • 9. freejuornalist  |  28 ноември, 2007 в 10:22 pm

    Господин или госпожа Stalik,съжалявам,че не сте достатъчно смел/а,за да излизате със собственото си име и визия в интернет пространството.
    1-во-относно моите елементарни разсъждения,ако смятате,че Фройдизмът и психоанализата са нещо елементарно,по добре не се напъвайте да подготвяте Вашият пост.Освен журналист съм и социален работник,което ще рече,че не само съм учила,но и на практика прилагам няколко вида психологически подходи в своята работа точно със социалната група на еднополови двойки.Имам доста натрупан опит и знам какво говоря.Правила съм стотици дълбочинни интервюта и заключенията ми са професионални.
    2.Ако толкова сте компетентен,направете ми психологически образ на човек който истерично желае да бъде виждан гол,или полугол в еротични пози на обществени места и уточнете към коя част на патологиите в психологията принадлежи подобен тип състояние.
    3.Разбирам много,ама много от P.R.
    4.Идиотско е да се изразходва обществена енергия в обсъждане на ,,неволите,, на Азис.Защото за мен това е една тема ,,мюре,,.Пусната в обращение,за да отклони вниманието на обществеността от къде по важната тема за приемането на бюджет 2008 и др.Онеправдани и обезправени са децата от Домовете за деца лишени от родителска грижа.Защото тези деца преживяват с по 2.50 лв. на ден…………………..

  • 10. Stalik  |  1 декември, 2007 в 3:29 pm

    1-во-относно моите елементарни разсъждения,ако смятате,че Фройдизмът и психоанализата са нещо елементарно,по добре не се напъвайте да подготвяте Вашият пост.Освен журналист съм и социален работник,което ще рече,че не само съм учила,но и на практика прилагам няколко вида психологически подходи в своята работа точно със социалната група на еднополови двойки.Имам доста натрупан опит и знам какво говоря.Правила съм стотици дълбочинни интервюта и заключенията ми са професионални.

    Да, аз определено системно потвърждавам наблюденията си върху психоанализата и нейните ненаучни подходи. Вие сте поредното доказателство. Ако имахте малко повече познания по психология извън сферата на фройдизма и някакви компетенции по статистика и социология сама щяхте да знаете защо твърдя това.

    2.Ако толкова сте компетентен,направете ми психологически образ на човек който истерично желае да бъде виждан гол,или полугол в еротични пози на обществени места и уточнете към коя част на патологиите в психологията принадлежи подобен тип състояние.

    Отново доста лаически прехвърляте темата върху Азис и се опитвате с евтин демагогски подход да изместите смисъла както на моята реакция, така и на тази на Джемини.

    Останалите ви параноялни видения и спекулации няма да коментирам.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Статии

Психология и биология на хомосексуалността


Хомосексуалност от „Енциклопедия по психология” на Oxford University Press
Въпроси и отговори за сексуалната ориентация и хомосексуалността
Въпроси и отговори за трансполовостта и половата идентичност
20 мита за хомосексуалността, гейовете и лесбийките
Психоанализа и хомосексуалност в постмодерното хилядолетие
Демаскиране на деликатния хетеросексизъм: микроагресиите и микролегитимациите в ежедневието
Когато някой те нарече „педал”: как да се справяме с микрообидите
Каква е сексуалната ми ориентация или защо оргазмът няма последната дума
Хетеросексуалните мъже, които правят секс с мъже
Хомосексуалността: парадокс на еволюцията
Хомосексуалност и педофилия: кратка бележка

Етика и право на ЛГБТ


Хомосексуалност и морал
Свобода и морализъм

Социална роля, права и социокултурна интеграция на хомосексуалността


Няколко въпроса за гей-лесбийското движение
Парадирането с хомосексуалността
Някои често срещани анти-гей тези
Как се става мъжкар или културата на омразата към педалите в психологията на българския мъж
Интимни връзки между мъжете
17 май - Международен ден срещу хомофобията

Разкриване (Coming out)

Вън от дрешника, открит на улицата

ЛГБТ семейство и родители


Въпроси и отговори за еднополовите бракове
Какво е бракът?
10 причини гей браковете да не бъдат разрешени
Въпроси и отговори за отглеждането на деца от гей мъже и лесбийки
Развитието на децата с хомосексуални родители в сравнение с това на децата в хетеросексуални семейства
Децата на родителите лесбийки и гей мъже
Работа с родители на хомосексуални

ЛГБТ история и антропология


ЛГБТ антропология
ЛГБТ етнография
Еднополовата сексуалност в Древна Месопотамия

Хомофобия


Хомофобия: анализ на един „допустим” предразсъдък
Психология на сексуалния предразсъдък

ХИВ/СПИН


Въпроси и отговори за ХИВ/СПИН

Други


За изневярата и секса

• Официални становища



Архиви

ноември 2007
M T W T F S S
« Окт   Дек »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

My Pocket

Bookmark and Share
Firefox 2
Firefox 2
Firefox 2
 
Creative Commons License
Публикуваното в този блог ползва условията на Криейтив Комънс лиценз. Tyxo.bg counter free hit counters

Посетителите ми