Ангел Джамбазки пред БНР: Ако имах правомощия щях да забраня гей шествието

26 юни, 2009 at 12:57 am 9 коментара

angel_jambazki_150x20022 юни, „Хоризонт до обед”.

Водещ: Ирина Недева.

Участници: Ирина Недева (ИН), Ангел Джамбазки (АД), Аксиния Генчева (АГ),  Станимир Панайотов (СП)

ИН – Здравейте, господин Джамбазки.

AД – Здравейте.

ИН – Вие си позволихте да изкажете своето становище, негативното си отношение към хомосексуалния парад, който ще се проведе на 27-и юни; има ли вероятност общината да преразгледа разрешението за провеждането на този парад?

АД – Много би ми се искало да го преразгледа, но това е задължение и работа на администрацията, така че аз не мога да кажа дали ще го преразгледа, или не. Но, надявам се да го преразгледа.

ИН – Вие се надявате общината да го преразгледа? Вие сте председател на комисията по обществен ред и сигурост…

АД – Това е така.

ИН – Tова означава ли, че предприемате стъпки, с които искате да постигнете преразглеждане на това решение? Написал ли сте писмо до администрацията…

АД – Направих каквото ми е по силите, да.

ИН – Какво е то?

АД – Направих каквото ми е по силите, в духа на правомощията, които имам като общински съветник и председател на тази комисия, да разговарям с хората в администрацията, които взимат тези решения.

ИН – Искам да ви попитам вашата позиция съгласувана ли е с политическата партия ГЕРБ, от която се водите официално общински съветник, и с ВМРО, другата политическа формация, на която принадлежите? Тоест това становище ли е на ГЕРБ?

АД – За становището на ГЕРБ трябва да питате неговия председател г-н Цветанов. Но това е становището на ВМРО.

СП – Господин Джамбазки, Станимир Панайотов…

АД – Само секунда, само секунда…

СП – Окей.

АД – Становището на ВМРО е, че такъв парад е излишен, освен че създава затруднения за администрацията и за града, което е едната гледна точка, но да речем, че много хора биха искали да изразят някакво мнение и позиция и с това затрудняват останалите – да речем, че това не е най-важното. Личното ми мнение и становището на ВМРО е, че такъв парад е абсолютно излишен и вреден за българското общество. И каквото беше по силите ми направих, за да убедя колегите ми от политическата група на ГЕРБ в общинския съвет…

ИН – А учудва ли ви това, че освен вас, никой не прави политически изказвания на тази тема? Нито един от политиците в България?

АД – Ами това си е тяхна работа. В смисъл явно избягват във време на избори да си създават врагове. Но аз мисля, че това са теми, по които не трябва да се избягва разговора. И позициите трябва да бъдат ясни. В края на краищата тези неща са въпрос на политика в най-чистия й вид. Или подкрепяш нещо, или не го подкрепяш. В случая ние от ВМРО не подкрепяме провеждането на подобен парад.

ИН – Господин Джамбазки, въпрос от Станимир Панайотов.

СП – Господин Джамбазки, аз останах с впечатление, че от една страна вие извършвате чисто административните си функции, в позицията, на която служите, от друга страна вие правите някаква форма на политическа сугестия към ГЕРБ като ваш партньор. На мен това ми се струва малко меко казано нередно, при положение, че нямате координирана обща политика и становище въобще по въпросите за гей и лесбийски права в България.

АД – Само ще ви поправя, че аз административни правомощия нямам. Общинския съветник има представителни задължения и права и неговата работа е да формира политики, политически позиции и политически мнения. Ако бях служител на администрацията, нещата щяха да бъдат различни, но аз не съм.

АГ – Извинявайте, аз искам да ви попитам – в какъв смисъл различни? Тъй като вие сте председател на комисията? В какъв смисъл шяха да бъдат различни?

АД – Когато работиш в една администрация, имаш служебни правоотношения. Когато кмета или съответния началник взима решение, администрацията трябва да го изпълнява…

ИН – Само за миг, защото времето ни е ограничено. Г-н Джамбазки, ако правилно го разбирам, ако той беше администратор в случая, щеше да забрани парада. Нали така, г-н Джамбазки?

АД – Ако имах възможност, щях да го забраня, да.

ИН – Така. За това въпросът и към вас, и към обществото е следният… Нека да кажа, че направихме опит да се свържем със столичния общински съвет и с неговия председател Андрей Иванов, който е също от най-голямата партия в общинския съвет. Като до този момент ние нямахме и нямаме потвърждение за това, че можем да получим едно становище по отношение на това, дали действително общината й се иска да забрани този парад, дали ще уважи тази позиция, изказана от председателя на комисията по обществен ред и сигурност. Но въпросът ми към вас, г-н Джамбазки, е следният – ако националисти и гевни хора атакуват гей-прайда, вие ще се радвате ли, щом сте против провеждането му?

АД – Не е въпрос на радост. Общественият ред трябва да бъде спазван, така че… Такива неща трябва да бъдат парирани от органите на МВР и да се спазва закона.

ИН – А не смятате ли, че с подобни изказвания подклаждате подобен тип…

АД – Не, не смятам.

ИН – …прояви на враждебни чувства към упражняването на човешки права?

АД – Не. Не смятам

АГ – Tогава защо смятате, че прайда ще подклади позитивни настроения към хомосексуалността, ако вашите изказвания няма…

AД – Защото прайда, тук бих предпочел да намерите някаква българска дума, е демонстрация на нещо, което за мен не е добре да бъде демонстрирано по улиците. За мен демонстрацията на…

СП – Имам чувството, че 10 минути говорим за вашата хетеросексуалност, г-н Джамбазки…

ИН – Нека да не започваме за хетеросексуалност и хомосексуалност – кое е по-добре и кое е по-лошо, защото това въобще не е темата на този разговор.

АД – Не е темата, разбира се.

ИН – Г-н Джамбазки, само в Саудитска Арабия и в ислямския свят са трудни или са забранени гей-парадите. В Западна Европа са разрешени.

АД – По същия начин ексхибиционистите могат да решат да направят свой парад. Нали така.

СП – Не мога да реагирам.

AД – Вие ще бъдете ли за или против това да се разхождат само по шлифери и да ги развяват от време на време.

АГ – Да, но проблемът е, че видимо националистките и фашистките организации се ползват с протекции от страна на общината, разбирате ли?

АД – Не.

– (AГ и АД говорят един през друг)

АГ – Не смесвайте вашите правомощия, дадени ви по закон, с личното ви мнение.

АД – Да ми обяснявате, че общината толерира националистически или фашистки организации е абсолютно нелепо и невярно.

ИН – Не обясняваме, а питаме.

АД – Не, не е така.

ИН – Питаме, дали след вашата позиция няма да се окаже, че се толерират националистически прояви. срещу упражняването на правата на сексуално различните

AД – Не, няма да се окаже. Ми те ексхибиционистите сексуално различни ли са?

ИН – Приключваме този разговор с една яснота – г-н Джамбазки ако имаше административна сила, гей-парад нямаше да има в България, както няма и в Саудитска Арабия.

– КРАЙ –

10х на Яна Бюрер Тавание | Гласувай

Ангел Джамбазки е роден в София през 1979 г. Завършил е семестриално право в Юридически факултет на СУ „Св. Климент Охридски”. Член на ВМРО от 1997 г. Към момента е съпредседател на Градската организация на ВМРО в София.

Понастоящем Джамбазки е общински съветник в Столичния общински съвет, председател на Постоянната комисия по обществен ред и сигурност и член на Постоянните комисии по нормативна уредба и общинска собственост.

През 2008 г. Джамбазки бе задържан от полицията за хулигански прояви по време на първия български гей парад в София. По това време той вече е член на комисията по обществен ред и сигурност в Столичния общински съвет, но не е санкциониран. Известен е с остро хомофобските си изказвания в редица медийни изяви.

Entry filed under: ЛГБТК новини. Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , .

Новите въпроси и отговори на ААП за сексуалната ориентация и хомосексуалността Музикална платформа ще поведе шествието Rainbow Friendship 2009

9 коментара Add your own

  • 1. Дарина  |  26 юни, 2009 в 2:12 am

    Съпредседател на Градската организация на ВМРО в София. Колкото повече се издига, толкова по-зле става този човек. И като си помисля как май само пишман мъжкари като него са останали във ВМРО, лошо ми става.

  • 2. Ангел Грънчаров  |  26 юни, 2009 в 5:55 pm

    Що ли ми се струва, че г-н Джамбазки има проблеми със собствената сексуална идентификация?! :-) Не е нормално млад човек като него да е така агресивен – ако е сексуално задоволен. Казвам го между другото като психолог – бие на очи, че този млад господин, така загрижен за чуждата сексуалност, не е наясно със своята собствена…

  • 3. Дарина  |  27 юни, 2009 в 2:19 am

    До Ангел Грънчаров: Кой изобщо ще поиска да прави секс с такъв като Джамбазки? Сериозно, на мене ми е много противен с поведението си.

  • 4. Николай Добрев  |  27 юни, 2009 в 1:58 pm

    Лелеее, той ми бил завършил семестриално право в ЮФ на СУ „Св. Климент Охридски”. Е, как?

  • 5. Джамбазки  |  29 юни, 2009 в 10:23 am

    Немайте грижи или притеснения за мен и за това дали и колко съм задоволен. Във всички смисли. :))).
    Въобще, показателно е, че обсъждате „компетентно“ личния живот на някого, когото не сте и виждали, вместо да коментирате политическата позиция.
    Не ме интересува ничия сексуална „идентификация“ или ориентация, уважаеми Грънчаров. Стига да не се превръща в обществено достояние и да се натрапва на останалите.
    Уважаема Дарина, не бери грижи, не че изобщо ти е работа.
    Бъдете поздравени

  • 6. Stalik  |  29 юни, 2009 в 11:02 am

    Господин Джамбазки,

    Претенцията Ви да сте толерантен само при условие невидимостта на Другия (към който се очаква да насочите толерантността си) първо не е никаква толерантност (за каква толерантност можем да говорим, когато обектът й отсъства?) и второ – тя е невъзможна задача. За да разберете това може би ще трябва по-добре да разберете що е то сексуална ориентация и как се проявява тя.

    Много неограмотени в областта на хуманитарните науки и най-вече в областта на психологията, социологията и антропологията. разбират понятието сексуална ориентация като свързано с полов акт и с половия живот въобще, което е не просто погрешно – то е смешно. Сексуалната ориентация се проявява и чрез романтични чувства и интимност с друго човешко същество. Тоест държането за ръка на една влюбена двойка също е проява на сексуална ориентация.

    Ако Вашата претенция за толерантност към сексуалните малцинства означава нулева проява на сексуалната ориентация и полова идентичност на принадлежащите към тези малцинства, то значи ли това, че (1) тези лица трябва да парализират личния си и семеен живот и да го водят потайно, сякаш е нещо нередно и, ако това е така, то (2) очаквате ли същото от сексуалното мнозинство (хетеросексуалните) и (3) ако не го очаквате, то не е ли това най-отявлена дискриминация?

    Ограничаването на социалното участие на маргинализираната група (вземете за пример апартейда) ни най-малко не Ви прави добра политическа реклама. То придава на Вас, а от там и на представляваната от Вас партия, един крайнодесен, радикален отенък, който в исторически план се свързва с политически движения, оставили след себе си една доста лоша, мизантропска репутация. Помислете над това.

  • 7. A  |  30 юни, 2009 в 5:56 pm

    Джамбазки, аз те подкрепям. Един истински мъж който има позиция. Мога ли да знам защо педерасите обвиняват всеки който не ги харесва, че е „незадоволен“ – цитирам 2рия коментар? А той бил на Ангел Грънчаров най-големия педерас сред хетеросексуалните. Грънчаров ти си незадоволен но не за дълго тоите приятелчета от гей парада ще ти благодарят съвсем скоро.

  • 8. JK  |  30 юни, 2009 в 9:31 pm

    Джамбазки, ти си „истински мъж“…

    Като че ли „мъжкостта“ се определя от това с кого правиш секс или към кого изиптваш романтични чувства.

    В сутрешния блок на БНТ Джамбазки прави евтина пропаганда, като ни съобщава за големите разходи на общината по охраната на шествието. В страните с „традиционни ценности“ като толерантност например такива шествия не струват кой знае какво… Точно обратното – бил съм във Ванкувър по време на гей парад и там това е празник за всички. Това носи приходи за всички видове бизнес в града – хотели, ресторанти, барове, клубове, плажове, градски транспорт, you name it.

    Още нещо. Походите на Мартин Лутер Кинг през 1965 г. също струваха на общините там някакви разходи, полиция и т.н. Но днес такива разходи няма, защото пътят е изминат…

  • 9. Димитров  |  1 юли, 2009 в 5:37 pm

    Уважаеми изказващи мнения, аз също съм против тези паради и всички тези сълзи по повод незачитането на различността.България не е длъжна във всички насоки да бъде като другите,поради простата причина ,че е държава със собствени традиции,манталитет, схващания,които преобладават сред голяма част от населението.Не мога да си представя гей парадът да е „празник на всички“- баби и млади майки да танцуват с нагушени гейове, прибиращи се от работа представителни хора да размахат балони с разсъблечената Урсула, някак си това не ми звучи разумно.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Статии

Психология и биология на хомосексуалността


Хомосексуалност от „Енциклопедия по психология” на Oxford University Press
Въпроси и отговори за сексуалната ориентация и хомосексуалността
Въпроси и отговори за трансполовостта и половата идентичност
20 мита за хомосексуалността, гейовете и лесбийките
Психоанализа и хомосексуалност в постмодерното хилядолетие
Демаскиране на деликатния хетеросексизъм: микроагресиите и микролегитимациите в ежедневието
Когато някой те нарече „педал”: как да се справяме с микрообидите
Каква е сексуалната ми ориентация или защо оргазмът няма последната дума
Хетеросексуалните мъже, които правят секс с мъже
Хомосексуалността: парадокс на еволюцията
Хомосексуалност и педофилия: кратка бележка

Етика и право на ЛГБТ


Хомосексуалност и морал
Свобода и морализъм

Социална роля, права и социокултурна интеграция на хомосексуалността


Няколко въпроса за гей-лесбийското движение
Парадирането с хомосексуалността
Някои често срещани анти-гей тези
Как се става мъжкар или културата на омразата към педалите в психологията на българския мъж
Интимни връзки между мъжете
17 май - Международен ден срещу хомофобията

Разкриване (Coming out)

Вън от дрешника, открит на улицата

ЛГБТ семейство и родители


Въпроси и отговори за еднополовите бракове
Какво е бракът?
10 причини гей браковете да не бъдат разрешени
Въпроси и отговори за отглеждането на деца от гей мъже и лесбийки
Развитието на децата с хомосексуални родители в сравнение с това на децата в хетеросексуални семейства
Децата на родителите лесбийки и гей мъже
Работа с родители на хомосексуални

ЛГБТ история и антропология


ЛГБТ антропология
ЛГБТ етнография
Еднополовата сексуалност в Древна Месопотамия

Хомофобия


Хомофобия: анализ на един „допустим” предразсъдък
Психология на сексуалния предразсъдък

ХИВ/СПИН


Въпроси и отговори за ХИВ/СПИН

Други


За изневярата и секса

• Официални становища



Архиви

юни 2009
M T W T F S S
« Май   Юли »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

My Pocket

Bookmark and Share
Firefox 2
Firefox 2
Firefox 2
 
Creative Commons License
Публикуваното в този блог ползва условията на Криейтив Комънс лиценз. Tyxo.bg counter free hit counters

Посетителите ми