Висш шотландски духовник се обяви ЗА гей браковете

14 юли, 2009 at 1:42 am 4 коментара

Висш духовник от шотландската епископална църква се разкри като гей мъж и поде кампания за правото на гей двойките на църковен брак.

Многопочитаемият Келвин Холдсуърд разкри публично сексуалността си и призова шотландския парламент да промени закона, давайки възможност на еднополовите двойки да сключват брак така, както и разнополовите.

Гласувай

В интервю Холдсуърд, ректор в епископалната катедрала Св. Мария в Глазгоу заяви, че рано или късно на нехетеросексуалните свещеници ще бъде разрешено да встъпват в съюз в рамките на църквата с партньори от собствения им пол и благослови с мир англиканския свещеник Майкъл Назир-Али, който призова хомосексуалните да се „покаят”.

Холдсуърд сподели, че знае за множество гей мъже и лесбийки, които служат в църквата и че Шотландия е надраснала Англия по отношение въпросите свързани с хомосексуалността.

Разкриването на свещеника се случва малко след като Шотландската църква почти отмени ръкополагането на открито хомосексуален пастор.

Настоящето законодателство не позволява гражданските партньорства в Шотландия да се извършват в църквите — политика, която Холдсуърд определи като дискриминативна.

Докато групите, лобиращи за равни социални права на ЛГБТ хората, приветстваха Холдсуърд, съседните епископални църкви реагираха с опозиция. Той подчерта, че сексуалността му не е тайна за много хора от паството му, както и други членове на църквата, които напълно го подкрепят. Въпреки това той е счел, че моментът е подходящ да засегне въпроса в публичното пространство.

„Регистрираното гражданско партньорство дава много от правата, които дава бракът, но не е същото. Ако аз почета гражданския си съюз в църква нарушавам закона,” обясни той. „Искам всяка гей двойка, която желае, да може да върви за ръка на улицата. Искам също така всяка гей двойка да може да стои хваната за ръка в църквата, ако желаят това.”

Първоначално Холдсуърд е бил против идеята за гей бракове, но променил решението си, когато се запознал с гей двойка, която го потърсила с молба да благослови съюзът им:

„Срещата с тях наистина ме убеди, че чувствата, които хората имат един към друг, са едни и същи, без значение дали са хетеросексуални или гей.

Бившият свещеник на университетът в Стърлинг също нееднократно е оповестявал, че не е единствената гей фигура в Шотландската епископална църква.

„През целия си живот съм работил с членове на клира, които са гей мъже, а в последно време и гей жени,” споделя той. „Всеки, познаващ служещите в църквата, всеки който седи в църквата по време на служба, седи там заедно с гей хора и то от доста време. Шотландската църква открива, че вече има доста изключително талантливи хора, които са гей и които започват да стават все по-видими. Според мен е неизбежно това все повече членове на клира от различни църкви да започнат да се разкриват като хомосексуални.”

През 2005 г. шотландското правителство призна съюзите на еднополови двойки с въвеждането в законодателството на института на регистрираното гражданско партньорство, който дава на еднополовите двойки същите права, като на хетеросексуалните, но технически не е брак.

Гей разделение

Международната англиканска общност, част от която е и Шотландската епископална църква, е силно разединена по отношение на хомосексуалността през последните години.

На конференцияята Ламбет през 1998 г. — своеобразен църковен събор на англиканската църква — епископи от цял свят гласуваха с 526 на 70 гласа в полза на позицията, че хомосексуалните взаимоотношения са несъвместими с Библията.

На същата конференция е приета забрана за ръкополагане на хомосексуални свещеници и за благославянето на еднополовите бракове.

Тогавашният епископ на Единбург, Ричард Холоуей, добре познат с либералните си възгледи, описа събитието като „фестивал на омразата” и заяви, че се е чувствал като участник в линчуване.

Изборът на открития гей Джийн Робинсън за епископ на диоцеза на Ню Хемпшир през 2003 г. привлече международно внимание и заплаши ангиканската църква със схизма. Робинсън получи и заплахи за живота си.

Миналата година над 200 от 800-те поканени епископи бойкотираха конференцията Ламбет, заради присъствието на про-гей епископи.

По-рано тази година се роди и поредната група с крайни възгледи. Задругата на изповяданите англикани се обяви против ръкополагането на хомосексуални в духовен сан, против благославянето на граждански партньорства и против ръкополагането на жени за епископи.

Шотландската епископална църква обаче гледа на въпроса по-спокойно и поддържа становището, че „никога не е отчитала факта дали някой е в близки взаимоотношения с човек от собствения си пол, доколкото това не е пречка за изпълнение задълженията на ръкоположен в духовен сан.”

В общността на англиканите въпросът с еднополовите взаиомоотношения е въпрос на активен дебат.

Гласувай

Entry filed under: ЛГБТК новини. Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Свещеник пише до Максим: Махнете хомосексуалните от Светата ни Църква Два похвални материала за шествието Rainbow Friendship 2009

4 коментара Add your own

  • […] under Бележки, Размисли Leave a Comment  Като прочетох това, вече не се чудя защо доста англичани започнаха да […]

  • 2. christian  |  23 октомври, 2009 в 9:46 pm

    Грехът и то сексуалния e смъртен грях, който докарва чрез наследствеността това изменение на влечението към еднополови съюзи.
    ПОКАЙТЕ СЕ, ГЕЙОВЕ И ЛЕСБИЙКИ, ЗА ДА ИМАТЕ ШАНС ЗА БОЖИЯ МИЛОСТ И ВЕЧЕН ЖИВОТ!

  • 3. Stalik  |  24 октомври, 2009 в 2:59 am

    Грях? Според кого?

    Привилегията на самонадеяността и жаждата за контрол пред здравия разум и добронамереността е по-голям грях от което и да е сексуално престъпление, било то срещу човека или природата, защото тази привилегия може да руши множество човешки животи само с един замах. Останалото са логореичните видения на играещия властовите игри, търсещ да се хареса на върховния властимащ, като тъпче Другия, различния.

  • 4. Дарина  |  24 октомври, 2009 в 11:14 pm

    Christian, не разбирам какво точно се опитваш да кажеш. Чий грях според тебе докарва тази наследственост и защо трябва някой да се покайва за нещо, което му е наследствено?

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Статии

Психология и биология на хомосексуалността


Хомосексуалност от „Енциклопедия по психология” на Oxford University Press
Въпроси и отговори за сексуалната ориентация и хомосексуалността
Въпроси и отговори за трансполовостта и половата идентичност
20 мита за хомосексуалността, гейовете и лесбийките
Психоанализа и хомосексуалност в постмодерното хилядолетие
Демаскиране на деликатния хетеросексизъм: микроагресиите и микролегитимациите в ежедневието
Когато някой те нарече „педал”: как да се справяме с микрообидите
Каква е сексуалната ми ориентация или защо оргазмът няма последната дума
Хетеросексуалните мъже, които правят секс с мъже
Хомосексуалността: парадокс на еволюцията
Хомосексуалност и педофилия: кратка бележка

Етика и право на ЛГБТ


Хомосексуалност и морал
Свобода и морализъм

Социална роля, права и социокултурна интеграция на хомосексуалността


Няколко въпроса за гей-лесбийското движение
Парадирането с хомосексуалността
Някои често срещани анти-гей тези
Как се става мъжкар или културата на омразата към педалите в психологията на българския мъж
Интимни връзки между мъжете
17 май - Международен ден срещу хомофобията

Разкриване (Coming out)

Вън от дрешника, открит на улицата

ЛГБТ семейство и родители


Въпроси и отговори за еднополовите бракове
Какво е бракът?
10 причини гей браковете да не бъдат разрешени
Въпроси и отговори за отглеждането на деца от гей мъже и лесбийки
Развитието на децата с хомосексуални родители в сравнение с това на децата в хетеросексуални семейства
Децата на родителите лесбийки и гей мъже
Работа с родители на хомосексуални

ЛГБТ история и антропология


ЛГБТ антропология
ЛГБТ етнография
Еднополовата сексуалност в Древна Месопотамия

Хомофобия


Хомофобия: анализ на един „допустим” предразсъдък
Психология на сексуалния предразсъдък

ХИВ/СПИН


Въпроси и отговори за ХИВ/СПИН

Други


За изневярата и секса

• Официални становища



Архиви

юли 2009
M T W T F S S
« Юни   Авг »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

My Pocket

Bookmark and Share
Firefox 2
Firefox 2
Firefox 2
 
Creative Commons License
Публикуваното в този блог ползва условията на Криейтив Комънс лиценз. Tyxo.bg counter free hit counters

Посетителите ми