Нестандартните родители – БНТ, Жените, 6.01.2010

7 януари, 2010 at 5:22 am 9 коментара

Предаването „Жените” с Марта Вачкова, БНТ, 6.01.2010 г.

Гласувай >>

Entry filed under: Куиър. Tags: , , , , , , , , , , , , , .

Демаскиране на деликатния хетеросексизъм: микроагресиите и микролегитимациите в ежедневието Закон срещу гейовете в Уганда предизвика протест в България

9 коментара Add your own

  • 1. Eneya  |  7 януари, 2010 в 1:58 pm

    Мисля, че е крайно време да включваш транскрипция на видеоклиповете, които пускаш.
    Защото аз виждам само празно място. :)

  • 2. Дарина  |  8 януари, 2010 в 2:49 am

    Енея, аз виждам всичко. :)

    Леле, откъде да започна… демонстрации на невежество всякакви, включително и от интервюиращата хората по улиците – какво е „нестандартна“ сексуална ориентация?

    За децата, отгледани от еднополови двойки: „По какъв начин не знам, но няма да бъдат нормални – в това съм сигурен“ Откъде си сигурен, бе джанъм, като нищо не знаеш?

    Дамата от ВМРО каз нещо от сорта: „Четох едно изследване в Интернет, ама не помня къде беше“. Помощ, децата, отглеждани от хомосексуални,също ще станат хомосексуални, и това го пише в Интернет!
    Преминаваме и през „българските традиционни ценности“, разбира се. Само дето не е много ясно какви са те, освен може би че всички трябва да са хетеросексуални.

    После другта дама излезе с американските номера, които са ми до болка познати, но за масовата българска публика вероятно са все още нови: „имам приятели, които са хомо… хомосексуални“ (ах, тази сложна дума, как да я запомним!). „Бог е създал Ева, а не Адамчо от реброто на Адам“.

    Имам чувството, че дадоха прекалено малко време на другата страна, но иначе браво на Марта Вачкова!

  • 3. dete  |  9 януари, 2010 в 2:08 am

    много се радвам как самата марта подхожда със сериозност към темата и иска да направи тази крачка отвъд ‘за или против хомосексуалИСТИТЕ’ и как ги поправя и налага думата ‘хомосексуални’ и изобщо положителната й нагласа!

  • […] хора и Якудза (моят нов персонален герой!), другото е „Жените“ с Марта Вачкова за нестандартните родит…. До гуша ми дойде от професионални гейове, роми и […]

  • 5. jorje_sand  |  10 януари, 2010 в 8:47 pm

    Ужасно! Защо медийното пространство се пълни с такива глупости и до кога ще слушаме безмислиците на разни си хорица пуснати незнайно защо по телевизията. Смятам, че за такава тема се канят специалисти. Това дали си хомосексуален или не, не те прави специалист и твоето мнение си го споделяй на чашка пред приятели. Аз съм психолог и от 10 години се занимавам с тематиката за сексуалността и различните сексуални ориентации. Въпреки, че дипломната ми работа беше на тази тема и сега и магистърската ми теза ще е обвързана отново с хомосексуалните, все още дори аз самата нямам самочувствието и необходимите знания и за това все още уча и специализирам. Останал ми е само един разкошен спомен от едно дете отгледано в хетеросексуално семейство в Холандия. Когато той (момченце на около 10 год) чу, че пиша за хомосексуалните и за тяхното неприемане и отношението, което съществува в България ме попита – „Ама защо? Еми има две майки и това е нормално! Какъв е проблема?“ Не знаех какво да му отговоря….

  • 6. Дарина  |  11 януари, 2010 в 12:13 am

    jorje_sand, когато придобиеш самочувствието и необходимите знания, ще се изправиш ли срещу националистите, фермерите и самозваните говорители на Господ по телевизията? Не се заяждам, наистина искам да знам… защото това е положението с телевизията в България. А аз самата съвсем не съм психолог или какъвто и да е специалист по човешката сексуалност.

    Е, поне и страната, която е против еднополовите бракове, все още няма „специалисти“ от рода на Добсън и Николози, въпреки че книгите на тези двамата вече се превеждат и издават в България.

  • 7. jorje_sand -  |  11 януари, 2010 в 12:37 am

    Оу, ама разбира се! Аз с това искам да се занимавам в крайна сметка. Заставам и винаги съм заставала с думите зад името си – Иванина Анчева. За съжаление, очевидно прекалено дълго се ползвам с този ник и вече дразнещо и без да се замислям се подписвам с него. В България има много видима гластност за тези неща – свързани със секса изобщо, но някак е празна. Разговорите, които се провеждат, по национална телевизия са по-зле и от тези в местната кръчма. Аз съм от Велико Търново и преди години бяхме организирали такъв дебат в един местен бар. Премина много разумно, културно и интересно…, дори аз самата бях изненадана, страсти имаше, но не се излезе от добрия тон и беше с пъти по интересен и по смислен от това, което виждаме по телевизията.(В един момент се прехвърли много естествено в публиката и имаше доста любопитни идеи и мнения.) Сещам се за предавания като „Часът на мама“ или „Сблъсък“, „Секс игри ах“ и сигурно има и други.. , където се говори уж за тези теми, но е толкова нескопосано. Всяка теза си има свойте малко или много доказани, но смислени аргументи. Аз бих се радвала да видя едно такова предаване, от което току виж, дори и аз съм научила нещо ново. Нали това е идеята като цяло на предаванията – куртурно-образователни, ако искам да затъпявам, ще си пусна чалга канал или някое реалити за да се сблъскам със „селски“(уточнявам, че не влагам произход, а ниска култура и простотия в значението на думата) умозаключения.

  • 8. николай атанасов  |  11 януари, 2010 в 8:14 am

    Баба Цоцолана ме разби, пък и тая от ВМРО беше фашистки нарцис – пълна гавра е, че канят такива неспециалисти да си изказват мнението. Добре че още няма сериозни хомофоби, както се каза по-горе, че тогава тежко ни и горко.

  • […] хора и Якудза (моят нов персонален герой!), другото е „Жените“ с Марта Вачкова за нестандартните родители. До гуша ми дойде от професионални гейове, роми и […]

Вашият коментар

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Статии

Психология и биология на хомосексуалността


Хомосексуалност от „Енциклопедия по психология” на Oxford University Press
Въпроси и отговори за сексуалната ориентация и хомосексуалността
Въпроси и отговори за трансполовостта и половата идентичност
20 мита за хомосексуалността, гейовете и лесбийките
Психоанализа и хомосексуалност в постмодерното хилядолетие
Демаскиране на деликатния хетеросексизъм: микроагресиите и микролегитимациите в ежедневието
Когато някой те нарече „педал”: как да се справяме с микрообидите
Каква е сексуалната ми ориентация или защо оргазмът няма последната дума
Хетеросексуалните мъже, които правят секс с мъже
Хомосексуалността: парадокс на еволюцията
Хомосексуалност и педофилия: кратка бележка

Етика и право на ЛГБТ


Хомосексуалност и морал
Свобода и морализъм

Социална роля, права и социокултурна интеграция на хомосексуалността


Няколко въпроса за гей-лесбийското движение
Парадирането с хомосексуалността
Някои често срещани анти-гей тези
Как се става мъжкар или културата на омразата към педалите в психологията на българския мъж
Интимни връзки между мъжете
17 май - Международен ден срещу хомофобията

Разкриване (Coming out)

Вън от дрешника, открит на улицата

ЛГБТ семейство и родители


Въпроси и отговори за еднополовите бракове
Какво е бракът?
10 причини гей браковете да не бъдат разрешени
Въпроси и отговори за отглеждането на деца от гей мъже и лесбийки
Развитието на децата с хомосексуални родители в сравнение с това на децата в хетеросексуални семейства
Децата на родителите лесбийки и гей мъже
Работа с родители на хомосексуални

ЛГБТ история и антропология


ЛГБТ антропология
ЛГБТ етнография
Еднополовата сексуалност в Древна Месопотамия

Хомофобия


Хомофобия: анализ на един „допустим” предразсъдък
Психология на сексуалния предразсъдък

ХИВ/СПИН


Въпроси и отговори за ХИВ/СПИН

Други


За изневярата и секса

• Официални становища



Архиви

януари 2010
M T W T F S S
« Дек   Февр »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

My Pocket

Bookmark and Share
Firefox 2
Firefox 2
Firefox 2
 
Creative Commons License
Публикуваното в този блог ползва условията на Криейтив Комънс лиценз. Tyxo.bg counter free hit counters

Посетителите ми