Гейове и граждани се биха в Пазарджик*

21 март, 2010 at 4:41 am 39 коментара

* Заглавието е на FrogNews.bg

До физически сблъсък се стигна на протеста, организиран от гей организацията “ЛГБТ – Действие” в Пазарджик, съобщи “Фокус”. Над 50 граждани от Пазарджик са отишли на протеста, като представителите на гей организацията са само шестима. Сблъсъкът е между гражданите и протестиращите, като полицаите са се намесили навременно и няма сериозно пострадали.

Двама от участниците в сбиването за известно време са лежали на поляната с белезници.

На централния площад в Пазарджик „Константин Величков”, където се провежда митингът на “ЛБГТ – действие”, пристигна лично директорът на ОД на МВР в Пазарджик комисар Стоян Стоянов. Той заяви, че ще координира действията по въвеждане на ред след сблъсъка между протестиращите шестима души от гей организацията и граждани на Пазарджик. Стоянов каза още, че шестимата участници в протеста, които са от София – 3 момичета и 3 момчета, ще бъдат изведени от града. Няма да използваме сила, за да се справим със ситуацията, категоричен беше Стоянов.

След обед в центъра на Пазарджик има около 50 граждани, които скандират „Вън от Пазарджик” и „Животни”. Представители на гей организацията пишат плакати, които след това ще стъпчат, така както според тях са потъпкани правата им. На площада има около 40 полицаи, които охраняват проявата. Сред гражданите има такива с метли и маски. Според тях те трябва да изметат от града участниците в митинга, а маските са, за да не бъдат омърсени от тях. Протестът, организиран от “ЛБГТ-действие” е срещу член 14 от Наредбата за обществения ред в Пазарджик, който забранява публичното демонстриране на сексуална и друга ориентация.

Източник: FrogNews.bg | Гласувай >> | Сподели:

Скинари нападнаха гейове и полицаи в Пазарджик

Двама скинари нападнаха двама от общо шестимата гейове на протеста в Пазарджик.

Побойниците са блъскали с юмруци в главата демонстрантите, които се бяха изправили пред общината, за да недоволстват срещу промяната в наредбата за обществения ред, която забранява публични демонстрации на сексуална демонстрация в областния град.

Противно на очаквнията, пред сградата на общината се събраха много малко гейове, лесбийки и хомосексуалистии.

Да присъстват на протеста обаче се стекоха над 80 граждани. „Скинарите са скочили на бой, но са били своевременно обуздани от служителите на реда“, съобщи за Dnes.bg говорителят на полицията Мирослав Стоянов.

Двамата нападнати са без опасност за живота. Около 20 полицаи охраняват протеста.

Трима от противниците на гей-митинга бяха задържани.

Протестът на гей-организацията „Действие“ приключи и шестимата протестиращи бяха изведени от централния площад в Пазарджик с полицейски микробус.

По време на изтеглянето им от площада противниците на гей-митинга започнаха да хвърлят камъни срещу тях.

Възникна и сблъсък между полицаите и противниците на митинга. Единият от задържаните е ударил полицай с яйце и след това е посегнал да го удари с ръка.

Източник: Dnes.bg | Гласувай >> | Сподели:

Във видеото на късната емисия новини по bTV се вижда Звездомир Андронов от БНС/Гвардия и скинари от пловдивската неонацистка организация „Кръв и чест”.

Entry filed under: ЛГБТК новини. Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

ХИВ инфекцията сред гей мъжете „процъфтява в хомофобските държави” Папа Бенедикт се извини на жертвите на сексуален тормоз

39 коментара Add your own

  • 1. JMD  |  21 март, 2010 в 5:16 am

    Ето затова винаги ще бъдем неразбрани и пребивани защото нито един Гей в България немойе да излезе и да кайе ясно Аз съм различен по сексуалност и само по сексуалност. И несмятам, че трябва да бъда дискриминиран и отхвърлен от тази правова държава. Затова има организации които защитават правата на ЛБГТ обществата като Куиър България фондация. Явно БГ Гай не е свикнал да се оплаква на тези институции и да бъде НЕ–страхлив гражданин на страната си.

  • 2. Stalik  |  21 март, 2010 в 5:43 am

    Не смятам, че точно „Куиър България“ защитава правата на ЛГБТ хората в България.

    Единственото, с което ми е известно „Куиър България“ да се занимава, е една програма за превенция на ХИВ/СПИН към Министерство на Здравеопазването. Толкоз.

    Не съм чул „Куиър България“ да са взели участие или да са подкрепили по какъвто и да е начин двата гей парада у нас. Не съм чул „Куиър България“ да има някаква официална позиция по въпроса за фактическото съжителство на еднополови двойки у нас, който въпрос беше обект на медийно внимание през 2008 г. покрай проекта за нов Семеен кодекс. Не съм чул „Куиър България“ да имат някакво отношение към отсъствието на престъпления от омраза по признак сексуална ориентация от Наказателния кодекс. Не съм чул „Куиър България“ да имат предприети някакви действия по отношение на словото на омразата в българските медии. Не съм чул „Куиър България“ да имат някаква политика по отношение на образованието в средните училища. Не съм чул „Куиър България“ да имат въобще каквато и да е дейност през последните няколко години, извън споменатата вече програма за ХИВ/СПИН, благодарение на която една линейка обикаля неизвестен брой пъти в годината по гей заведенията и предлага прекрасната възможност за безплатно изследване, което само по себе си е много хубаво, но далеч не е достатъчно, за да се напишат помпозните и бомбастични неща, които четем на официалната им страница, както и в твоя коментар, JMD.

    Вярвам, че за повечето от гореспоменатите неща в „Куиър България“ даже не са и чували или помисляли. И че едва ли знаят, че все пак у нас има хора и организации, които са се занимавали и продължават да се занимават с това. Е, има.

    Всъщност, кампанията по въпроса с Пазарджик жужи из пространството от поне две седмици. Как точно „Куиър България“ се включи в нея и помогна в конкретния случай? Да не би в Пазарджик днес да е имало тайно членове на фондацията? Или пък има заведено дело срещу ОбС – Пазарджик във връзка с дискриминативния текст в Наредбата за обществения ред и сигурност? Защото днес в Пазарджик имаше представители на една новоизлюпила се младежка организация, а в Комисията за защита от дискриминация вече се чака резултат от дело. Какво точно направи досега „Куиър България“?

    У нас може и да има организации, които „защитават правата на ЛГБТ обществата“ (всъщност е правилно да говорим за ЛГБТ общност), но аз лично определено не бих споменал „Куиър България“ като такава. Бих я споменал като фондация с нулева прозрачност на дейността и една единствена, пък била тя и хубава сама по себе си инициатива.

    Мисля, че „Куиър България“ има много хляб за размисъл, преди да започне да се самопрепоръчва като грижовна и работеща организация от какъвто и да е калибър.

    И за уточнение само: МНОГО гейове, JMD, са излизали и са казвали „аз съм различен по сексуалност и само по сексуалност“. Ако попрегледаш повече от материалите в този блог ще откриеш интересни видео архиви от участия по медиите именно на такива хора. Но „Куиър България“ някак пак ми се губят, освен с няколко спорадични и меко казано объркани появявания по другарска линия.

    Нищо лично, но не ми се нрави някой да си приписва заслуги, които никак не е заслужил. :)

  • 3. JMD  |  21 март, 2010 в 7:02 am

    като гледам едно предване сте с претседателя на Куиър България нещо не ми се вразват твоите нападки към организацията. Няма логика. Противоречиш си мойто момче

  • 4. UZUMAKI  |  21 март, 2010 в 7:04 am

    A ти си неграмотен, така че STFU.

  • 5. JMD  |  21 март, 2010 в 7:22 am

    ти къв си?

  • 6. JMD  |  21 март, 2010 в 7:30 am

    И относно Гей парадите не смятам, че това е формата за показване на ЛГБТ общноста. Погледни малко чуждите паради как това е превърнато в празник и веселие. Така се промотира а не като нашето с 2 плаката „Ние сме Гей и имаме права“ това първо е мешно и второ е парадиране. То е ясно, че съществуваме въпроса е останалите хора да ни приемат. Но съм далеч, че с това парадиране ще се постигне нещо. Аз лично никога няма да подкрепя такава пародия на Гей парад. Бил съм в Германия на Гей парад и няма ама капка общо с нашия. И там Гей и организации работят взаимно. А не като тук само да се оплюваме и кой колко направил. Както ти тазивечер го доказа с коментара си. Като си толкова на ти с нещата направи организация и направи нещо а ен само copy/paste в блога си. И тогава ще говорим като започнеш да срещаш трудности и бюрокрация. А относно работата ни ние сме инкогнито в много случаи от които
    такива като теб си нямат и най малка представа а само виждат негативите. За пореден път се убеждавам, че ЛГБТ обществото не готово за нищо. Дай му само секс пиене и до там. Жалко е че и нещото което се прави не е добре прието. Успех

  • 7. Ot pz  |  21 март, 2010 в 9:49 am

    Пазарджик е малък и еснафски град – това не е Чикаго, Амстердам, или дори София. В него няма условия за подобно мероприятие на открито! Организаторите не го ли осъзнават това?! този „парад“ трябваше да се проведе на закрито – в някоя зала, бар, или кабаре.

  • 8. Stalik  |  21 март, 2010 в 11:59 am

    @JMD: Аз не си противореча. Ако си прочел внимателно коментара ми отбелязвам няколко „другарски“ изключения на присъствие. Но какво от това? Какво от това, след като това присъствие реално не е подплатено от някаква действително активна дейност, нито от някаква компетентност по отношение на гей-лесбийската проблематика? И ако обичаш не ме „мое-момчосвай“. Критиката ми е обективна и аргументирана. Извън списъка ми със значими занимания е да водя махленски диалози.

    Колкото до гей парадите: Много се радвам, че си бил в Германия на гей парад. Браво! Голяма гордост и страхотен опит в НПО сектора си добил. Това е несъмнено.

    Ти може и да не смяташ, че това, което се случи тук, е формата, но явно ти липсва достатъчно опит и наблюдение. Ако имаше, може би щеше да си наясно, че всички източноевропейски паради имат протестно-митингов формат и причините за това са очевидни. Преди 30 години първите шествия в САЩ не са били никак по-различни. Това е нормално и е необходимо. Карнавалният формат има своето време и функции и за да се стигне до него е необходима най-напред друга стратегия. А и възможностите на този етап са такива. Както казах – не помня „Куиър България“ по особено активен начин да е подкрепила събитието, било то финансово, било чрез идеи или друг (примерно човешки) ресурс. Напротив – Дим Дуков беше потърсен за помощ с настаняването на гости от чужбина и помощта от негова страна, в крайна сметка и доколкото аз си спомням, клонеше към кръглата нула.

    Колкото до взаимна работа, ако не ме лъже паметта, през 2005 или 2006 „Куиър България“ беше поканена на една работна среща заедно с „Джемини“ и (по памет говоря) „ЛГБТ идея“. Резултатът беше плачевен. Боя се, че говориш малко наизуст и не си добре запознат с историята на гей-лесбийското движение у нас.

    Нямам нужда от организация, за да движа своите неща. И трудности и бюрокрация са много абстрактни понятия и евтини оправдания. Не ми е ясно „Куиър България“ с какви трудности и бюрокрация се среща (и в какви отношения), но зная, че липсва стратегия и прозрачност за дейността й. Когато инициирах едно писмо до Парламентарната комисия по правни въпроси през 2008 г. във връзка със Семейния кодекс аз лично нито бях организация, нето срещнах някакви „бюрократични спънки“. Напротив, получих силната подкрепа на много хора, активисти (ти дали можеш да изредиш 5 имена на такива хора у нас…?), и писмото стигна по предназначение, повдигна се дебат и – макар и не точно желаният – имаше резултат. Това е един пример.

    Така че, предвид че не ми е известно колко години опит имаш в НПО сектора, мога спокойно да изразя силно съмнение по отношение на реален опит от твоя страна, на базата на който да изказваш подобни генерализиращи твърдения относно „трудностите“.

    Нещата, които се правят, не винаги са зле приети. Напротив. Казвам го от опит и то доста позитивен. Даже бих казал преобладаващо позитивен. Друг е въпросът с нещата, които се правят само на думи, а като факти липсват. Да, те вече може би не са добре приемани, така е.

  • 9. lqlqlq  |  21 март, 2010 в 2:03 pm

    Аз пък змисля, че общинският съветник използваше появата си по телевизията, за да настройва негативно хората. Даже смятам, че наредбата е не толкова да ограничава гей-правата, колкото да промотира омраза и ненавист. Неговата реч беше такава, реч на омразата по телевизията.

    Също така не мисля, че той е от „чистите националисти“. Познавам такива и знам, че са крайни, че искат бой, че и мен ме гледат странно понякога, нищо че се познаваме, но с общинския съветник нещата бяха други. Аз не видях капка искреност в него. На мен той просто ми изглеждаше зъл и нечовешки. Има просто хора с по-консервативни възгледи, но има и други, които са просто гадни и ги използват, за да сеят страх, объркване, хаос, безредици, конфликти и прочее. Те използват опростен език и агресивността, за да подават лесни послания, които после лесно да бъдат последвани от такива, като скинарите. Които са просто едни деца, които още не са престанали да си играят „на индианци“ и са глупави, и си търсят „приключения“. Но тези приключения за тях са си истински травми и проблеми за други.

    Така че проблемът беше определено в съветника и в неговите, подготвени отдавна, действия.

    Той трябва да бъде свален от този съвет, защото не му е мястото там, не е нито политик, нито на експерт прилича, нищо че това е Перник и е град уж далечен, такива не трябва да се допускат до властта, сигурна съм че прави и други мизерии и че не е само това.

  • 10. lqlqlq  |  21 март, 2010 в 2:05 pm

    *Пазарджик

  • 11. JMD  |  21 март, 2010 в 3:44 pm

    Сталик Комплексар си за жалост аз няма какво да твърдя няма и какво да жащитавам имам си мой поглед към нещата и си го изрзявам. Все пак дотук видях само нападки- това са педерастите в България и ти си към това число кофти но си е така и с право педераст защото като гледам какви сте борещи се за 5 мин слава незнам ето заради такива като вас Аз се срамувам че съм гей. Няма какво повече да коментирам оправяй си блокчето там. исках само да изразя мнение. но бях нападнат. И едно ще ти кажа сокато не започнеш да мислиш глобално ще си останеш в блокчето-психолог и в деградиралата ЛГБТ. Куиър България ти нямаш абсолютно никакво право да обсъждаш нейната работа. До този момент не съм си позволил да обсъждам твоите дейности и т.н. . Какво се занимавам и аз да пиша по някакви тръпи блогове. като че ли нещо ще се промени. Гей-ска му работа

  • 12. Stalik  |  21 март, 2010 в 4:04 pm

    Няма да коментирам личните нападки. Самото им наличие говори само за себе си. Не получих никакъв директен и ясен отговор на въпросите от първия ми коментар, към които мога да добавя и още, като такива за годишен финансов отчет, отчет на дейността и други дребни неща…

    Но хайде да не навлизаме толкова дълбоко в болезнените теми.

    Не зная дали се боря за 5 минути слава. Зная, че до седмица – и в това съм дълбоко убеден – в българското законодателство ще има прецедент свързан с практиката по чл. 4 ал. 3 от ЗЗДискр. За мен това не са 5 минути слава, а „глобално мислене“. Но предполагам, че в твоите очи това е далечно и неразбираемо като значимост.

    Освен това – аз не съм те нападал. Първо зададох няколко резонни въпроса и изказах мнение на база на наблюденията ми върху ЛГБТ активизма у нас през последните 3 години, и второ – изразих съмнение относно наличието на значим опит в НПО сектора персонално при теб, което не е нападение, а важно уточнение, от което следва сам да си извадиш изводи за себе си.

    Имам всякакво право да обсъждам работата на фондация, която претендира да говори от мое име в качеството ми на част от гей-лесбийската общност. Наглостта да се твърди обратното няма да коментирам.

    И въобще тонът и изказа ти са пределно показателни за мен. Хубаво е да се разбере най-сетне – не е достатъчно да си гей и да се чувстваш дискриминиран, за да бъдеш гей активист. Искат се някои елементарни социални и други компетенции. Такива аз не виждам нито в работата на „Куиър България“, нито в твоето поведение и аргументи.

    Препоръчвам ти да попрегледаш сайта на БГО „Джемини“, защото там има чудесни примери за някои позитивни практики, които малко или много са се случвали през годините. Въпреки всичко.

    С това приключвам темата.

  • 13. JMD  |  21 март, 2010 в 5:05 pm

    Ясно и аз приключвам темта. Но ще вметна само едно с БГО Джемини работим съвместно и това ми казва, че ти не си много запознат с организиционите взаимотношения. И второ моята практика в НПО датира много от преди ти да си се осъзнал като гей. Спорен е въпроса ти до колко познаваш ЛГБТ обществото защото до сега не видях никакви признаци от твоя старана. Което от своя страна автоматично показва 5-те минути слава. Първо се запознай с материала и тогава взимай отношение а не само психо-философски расъждения които не са подплатени с аргументи и факти.

  • 14. dete  |  21 март, 2010 в 9:20 pm

    вие приключихте темата, но аз искам напълно да се съглася с мнението на сталик. JMD, ти освен, че влизаш и рекламираш фондация, която не прави нищо, не обясняваш нито какъв си (в тази фондация, ако си от нея), нито реално вършите ли нещо. а ако с джемини продължавате да работите заедно, то пък това съвсем говори колко ти си запознат с гей-организациите в бг и какво реално се случва. ‘И второ моята практика в НПО датира много от преди ти да си се осъзнал като гей.’ – си е чист популизъм, с който не казваш НИЩО. сталик не те нападна нито веднъж, докато ти не само прекали, ами и не се сдържа да кажеш като ощипана госпожица ‘педераст’. и верно се постарай върху грамотността си.

  • 15. Stalik  |  21 март, 2010 в 11:34 pm

    Аз не съм запознат с „организационните взаимоотношения“!?

    Аз, JMD, съм запознат с това какво е състоянието на „Джемини“ в момента, запознат съм и с работата на организацията от последните две години, доколкото имаше такава. Не зная дали ти си запознат, но в „Джемини“ в момента тече организационна криза, а в офиса човек няма от месеци (а може би стана и година). Много ми е интересно с кого точно работите в „Джемини“. С добрия дух Каспар може би?… :))))

    Разговорът стана смешен. Не смятам да го продължавам.

  • 16. JMD  |  21 март, 2010 в 11:54 pm

    Не мисли, че всичко се базира на един офис и на никаква дръга комуникация. И относно спороа който предизвика бих казал, че наподобява форума в gay.bg. Плюене по работата и интересите на останалите. В краина сметка се полъчава че и двамата защитаваме една кауза но по различен начин. И ако искаш може да си определим среща за да изясним ситуацията. С документи. Аз така процедирам тогава ще се разбере кой какво е свършил.

  • 17. JMD  |  21 март, 2010 в 11:58 pm

    dete имайки предвид , че спор се води за да има накрая резултат

  • 18. Дарина  |  22 март, 2010 в 12:07 am

    Леле, какво става тука?

    Хайде сега да вземем и да уточняваме кога точно Сталик се е осъзнал като гей… да се смея ли, да плача ли?

    Аз, която не съм представител на никаква организация и дори съм хетеросексуална, напомням, че сте пред очите на хомофобите. JMD, бъди така добър да се въздържаш от думи като „педераст“.

    Аз познавам лично Сталик и знам какво е направил, но няма да говоря вместо него.

    Само за да се уточним, кое точно наричаш „пародия на гей парад“? (онова в Пазарджик не беше парад все пак).

  • 19. JMD  |  22 март, 2010 в 12:14 am

    поне дигнахме малко рейтинга на на хомофобската ни страна. а това ме радва

  • 20. Дарина  |  22 март, 2010 в 12:17 am

    lqlqlq, аз си мисля, че Благо Петров е един най-обикновен популист и демагог и най-искрено невеж по въпроса какво е това сексуална ориентация. Сега неочаквано стана „герой и мъченик“ и хем се възползва от вниманието, хем се опитва да замаже гафовете, които направи покрай тази „сексуална и друга ориентация“.

  • 21. JMD  |  22 март, 2010 в 12:23 am

    . Дарина съгласен съм безвъзмезно с това

  • 22. Ivo  |  22 март, 2010 в 12:28 am

    Абе,хора, вие луди ли сте? Какви са тези малоумни спорове? Май вие самите, а не някой друг пораждате тази дискриминация. Би трябвало да сме горди от факта, че съществуват организации като „Куиър“ България, които подрепят това общество.Аз лично съм съгласна с JMD и подкрепям неговата теза.

  • 23. QWE  |  22 март, 2010 в 12:35 am

    JMD E E PRAV I AZ GO PODKREPQM NA 100% A HOMOFOBITE SA SI SKRITI PEDERASI POTISNATI OT VSI4KO NA ZEMQTA MOGAT DA SE ZANIMAVAT S DRUGITE VMESTO DA SE POZAKUPQT I DA SE SPRETNAT MALKO

  • 24. Дарина  |  22 март, 2010 в 12:43 am

    А аз все пак ги попитах във FrogNews гейовете не са ли граждани… и т.н. :)

  • 25. Ивайло  |  22 март, 2010 в 12:45 am

    Kakvoto i da pravi tazi NPO organizaciq go pravi tochno za tova obshtestvo i vse pak e vid podkrepa. Vmesto da ocenqvate che nqkoi se opitva da napravi neshto za vas vie izkazvate negativnite si mneniq. Saglasen sam s teb JMD , a ostanalite ne badete neblagodarni.

  • 26. nikola  |  22 март, 2010 в 12:47 am

    saglasen sam s jmd

  • 27. Dobromir Dobrev  |  22 март, 2010 в 1:05 am

    @JMD, не те познавам и затова ще се въздържа от квалификации. Без съмнение имаш право на мнение – да си „за“ или „против“ „Джемини“, „Куиър“, „Билитис“ и всяко друго НПО у нас. За жалост през годините те работиха изключително непрозрачно, често обслужваха интереси много различни от уставните и тези на членската маса [доколкото имаха изобщо такава] и поради тази причина отблъснаха нормалните хора, които бяха окей да работят за гей каузата. Това, че „Куиър“ съществува на хартия съвсем не означава, че върши нещо полезно. Тя, както другите сродни, е със затихващи функциии. Факт неоспорим… И, моля, няма нужда да отговаряш или да търсиш приятели за съпорт, изказах личното си мнение по темата, защото пръв я зачекна. Благодаря.

  • 28. JMD  |  22 март, 2010 в 1:41 am

    Ще ти оговоря задължително. Dobromir Dobrev ето ти изказа едно здраво мислещо мнение. За което лично благодаря. НПО организациите са наистина така както казваш ти. Но аз държа това да се промени не искам само хартия искам практика и да се работи за ЛГБТ обществото в България. Не съм първия ни то последния който има такива обеждения но ако се съберем всички и подкрепим една кауза а не да се плюем. . Може да няма очаквания резултат но на мен ще ми стига това че сме били единни. Само тогава може би ще съм най щасливия човек.

  • 29. JMD  |  22 март, 2010 в 1:49 am

    Дарина питам и аз Гейовете не са ли граждани?

  • 30. Dobromir Dobrev  |  22 март, 2010 в 1:49 am

    И как си представяш това да стане на практика, като само в рамките на няколко поста тук се разрази виртуална война?

  • 31. Plamen  |  22 март, 2010 в 2:36 am

    offf vseki tuk diskutira koi kakvo e napravil i kakvo ne e .Iskam da popitam az kakvo napravi vseki edin ot vas za da doprinese i podkrepi LGBT obshtestvoto osven da pi6e bezmisleni komentari tuk. Lesno e samo da stoish da gledash i da se vazmushtavash ot vsichko tova……podkrepqm JMD v tova che e vajno obedinenieto

  • 32. JMD  |  22 март, 2010 в 2:43 am

    Виж първо моя първи коментар. Моята цел беше да амелирам ЛГБТ обществото да има смелоста да се оплаква от дикриминациони отношения боло то в Куиър , Джемини или други организации и т.н. А то на къде отидоха нещата. Незнам но си много хора си мислят че тия организации правят страшно много пари и т.н. Но в действителност не е е така . Всеки има право да изразява мнение.

  • 33. JMD  |  22 март, 2010 в 2:45 am

    Пламен. Много добър въпрос кой какво е направил?

  • 34. ghost  |  22 март, 2010 в 2:50 am

    Аз също съм от това общество и въпреки, че го нападате…JMD е прав.
    Незнам какво толкова делите та чак виртуална война се води, нали трябва да сме единни. Радвам се, че поне той знае за кава точно се бори и каква кауза защитава…
    Благодаря!

  • 35. Linjack  |  22 март, 2010 в 9:43 pm

    Кой е крив, и кой прав в един етап става безпредментно. От момента в който почнат да се мятат аргументи срещу характера на човека, а не срещу неговите мисли, целият спор губи смисъл. В тази насока, JMD, вие не се преставихте добре.
    Много е важно да се поддържа добра кулутра на диалога и лично моите наблюдения показват, че Сталик владее това изкуство добре – поне когато трябва да говори… Същото важи и за представителите на ЛГБТ-действие и за Аксиния, обикновено.
    От друга страна най-видният човек от Фондация Куиър – Дим Дуков не умее да говори добре и често казва неосмислени и дори обидни неща.

    Разбира се, това е много повъртностно наблюдение, но за мен нуждата от добра култура на диалога е много значима. Мислещите странични наблюдатели ще се вслушат в добре поставения аргумент, а немислещите гледат само сеира. Докато противникът, ако е разумен, търси най-слабите аргументи за да атакува точно тях.

    Какво следва – една организация и един човек, който се бори за дадена кауза трябва да умее да артикулира своите тези добре, да не допуска лични нападки и да не се поддава на такива.

    Това са азбучни принципи, които за съжаление, не са добре усвоени от представителите на бг гей организациите – както се вижда и по-горе.

  • 36. JMD  |  23 март, 2010 в 8:02 pm

    Въобще не ме вълнува. Спасявайте се. Започвам да мисля, че Гей обществото няма почва у нас. Времето ще покаже.

  • […] не бих казал, че сме/сте изпуснали нещо особено – патардията в Пазарджик покрай протест на новоизлюпената младежка ЛГБТ организация и […]

  • […] онлайн медии, както и две паметни решения на ВАС срещу общинския съвет в Пазарджик, за скандалната им забрана за свободно изразяване […]

  • […] ЛГБТ организация „Действие”, чийто членове бяха нападнати от десни екстремисти, събрали се на контра […]

Вашият коментар

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Статии

Психология и биология на хомосексуалността


Хомосексуалност от „Енциклопедия по психология” на Oxford University Press
Въпроси и отговори за сексуалната ориентация и хомосексуалността
Въпроси и отговори за трансполовостта и половата идентичност
20 мита за хомосексуалността, гейовете и лесбийките
Психоанализа и хомосексуалност в постмодерното хилядолетие
Демаскиране на деликатния хетеросексизъм: микроагресиите и микролегитимациите в ежедневието
Когато някой те нарече „педал”: как да се справяме с микрообидите
Каква е сексуалната ми ориентация или защо оргазмът няма последната дума
Хетеросексуалните мъже, които правят секс с мъже
Хомосексуалността: парадокс на еволюцията
Хомосексуалност и педофилия: кратка бележка

Етика и право на ЛГБТ


Хомосексуалност и морал
Свобода и морализъм

Социална роля, права и социокултурна интеграция на хомосексуалността


Няколко въпроса за гей-лесбийското движение
Парадирането с хомосексуалността
Някои често срещани анти-гей тези
Как се става мъжкар или културата на омразата към педалите в психологията на българския мъж
Интимни връзки между мъжете
17 май - Международен ден срещу хомофобията

Разкриване (Coming out)

Вън от дрешника, открит на улицата

ЛГБТ семейство и родители


Въпроси и отговори за еднополовите бракове
Какво е бракът?
10 причини гей браковете да не бъдат разрешени
Въпроси и отговори за отглеждането на деца от гей мъже и лесбийки
Развитието на децата с хомосексуални родители в сравнение с това на децата в хетеросексуални семейства
Децата на родителите лесбийки и гей мъже
Работа с родители на хомосексуални

ЛГБТ история и антропология


ЛГБТ антропология
ЛГБТ етнография
Еднополовата сексуалност в Древна Месопотамия

Хомофобия


Хомофобия: анализ на един „допустим” предразсъдък
Психология на сексуалния предразсъдък

ХИВ/СПИН


Въпроси и отговори за ХИВ/СПИН

Други


За изневярата и секса

• Официални становища



Архиви

март 2010
M T W T F S S
« Февр   Апр »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

My Pocket

Bookmark and Share
Firefox 2
Firefox 2
Firefox 2
 
Creative Commons License
Публикуваното в този блог ползва условията на Криейтив Комънс лиценз. Tyxo.bg counter free hit counters

Посетителите ми