Защо отивам на прайд

23 юни, 2010 at 5:57 pm 4 Коментари

Представяме ви есето-победител в конкурса за есе на тема „Защо отивам на прайда”. Авторът, който е родом от Варна, но живее в Щатите, не пожела да съобщим истинското му име и помоли да използваме псевдонима Алекс. Есето ще бъде прочетено днес, малко след 10:30, в ефира на радио Хоризонт.

Събуждам се. Слънцето с мъка се опитва да разтвори клепачите ми, но аз още съм се вкопчил в гривата на отлиташия сън. Това, което за слънцето е непосилна задача, се оказва обаче фасулска работа за моя приятел, който ме досъбужа с целувка и ме довежда напълно и окончателно в реалността: „да ставаме, че ще закъснеем за работа“.

Приготвяме се. Той е представителен и костюмиран, защото е консултант във финансова фирма, а пък аз съм по-неглиже, защото съм програмист и от нас не се очаква моден вкус (което ме радва безкрайно защото аз такива вкусове хич не притежавам). Излизаме от апартамента, препъвайки се в незавързаните си обувки и в един-друг, и нашият смях изпълва сънливия етаж на блока. На излизане ни поздравява бабата цветарка, която е свикнала да ни вижда всяка сутрин полуприготвени, но изцяло влюбени, как търчим към автобуса. Нашата обич, а не някаква измислена и безпочвена омраза, се отразяват в старите й живи очи.

Във автобуса намираме две празни седалки, и веднага сядаме там за да можем да сме един до друг. Хората са се загледали някъде в пространството, потънали в проблемите си, а ние сме се загледали един в друг и се чудим с какво сме заслужили късмета съдбата да ни събере. Три седалки пред нас, друга млада двойка ни изпраща разбираща усмивка. Шумът на мотора на автобуса не е заглушен от ругатни, обиди и обвинения.

Работният ден е дълъг, но продуктивен – аз имам презентация, в която трябва да убедя ръководството да възприеме нова технологична насока. Това не е лесно – достолепните господа мениджъри имат своя концепция за нещата, която не винаги точно се покрива с реалните данни. Но след красноречие, пот, сълзи и сополи най-накрая успявам да ги убедя, и презентацията ми завършва с аплодисменти. В мен управителният съвет вижда специалистът, който има знанията и уменията да поведе фирмата им към успех. А не някаква карикатура и гротеска, изкуствено създадена от хора, които дори не ме познават.

Прибирам се. Приятелят ми е приключил по-рано и се е прибрал преди мен. Влизайки, първо ме посреща ароматът на пиле с ориз и гъби, а после и той – облечен само в готварска престилка. Вечерята, както можете да се досетите, е кратка и съдържателна, и след това нощта е само наша. Проблемите и суетнята на ежедневието се изгубват в прегръдката ни. Отнякъде, съвсем тихичко, сякаш се носи песента на ангели, а не злъчния шепот на хиляди земни съдници.

Този ден е измислен. Този ден още не съществува, но отивам на прайд защото вярвам, че този ден ще се случи. Защото този ден трябва да се случи, за да оцелея.

Гласувай >>

Entry filed under: Куиър. Tags: , , , , , , , , , .

Люба Кулезич – По-страшен ли е гей парадът от парада на простотията ДСБ подкрепи гей парада

4 Коментари Add your own

  • 1. Венци  |  23 юни, 2010 в 6:38 pm

    Поздравления, страхотно есе! Звучи истински, успокояващо, вдъхва сигурност и излъчва красота!

  • 2. княз Юки  |  24 юни, 2010 в 9:46 am

    Есето му напълно се обезсмисля, след като крие самоличността си. Нали идеята е да сме видни?

    *объркан*

  • 3. Ивайло  |  24 юни, 2010 в 5:36 pm

    Есето наистина е страхотно! Bravo!

  • 4. Ловецът на врабчета  |  28 юни, 2010 в 4:50 pm

    Пълна глупост, по-тъпо нещо не бяха чел през живота си.

Вашият коментар

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Статии

Психология и биология на хомосексуалността


Хомосексуалност от „Енциклопедия по психология” на Oxford University Press
Въпроси и отговори за сексуалната ориентация и хомосексуалността
Въпроси и отговори за трансполовостта и половата идентичност
20 мита за хомосексуалността, гейовете и лесбийките
Психоанализа и хомосексуалност в постмодерното хилядолетие
Демаскиране на деликатния хетеросексизъм: микроагресиите и микролегитимациите в ежедневието
Когато някой те нарече „педал”: как да се справяме с микрообидите
Каква е сексуалната ми ориентация или защо оргазмът няма последната дума
Хетеросексуалните мъже, които правят секс с мъже
Хомосексуалността: парадокс на еволюцията
Хомосексуалност и педофилия: кратка бележка

Етика и право на ЛГБТ


Хомосексуалност и морал
Свобода и морализъм

Социална роля, права и социокултурна интеграция на хомосексуалността


Няколко въпроса за гей-лесбийското движение
Парадирането с хомосексуалността
Някои често срещани анти-гей тези
Как се става мъжкар или културата на омразата към педалите в психологията на българския мъж
Интимни връзки между мъжете
17 май - Международен ден срещу хомофобията

Разкриване (Coming out)

Вън от дрешника, открит на улицата

ЛГБТ семейство и родители


Въпроси и отговори за еднополовите бракове
Какво е бракът?
10 причини гей браковете да не бъдат разрешени
Въпроси и отговори за отглеждането на деца от гей мъже и лесбийки
Развитието на децата с хомосексуални родители в сравнение с това на децата в хетеросексуални семейства
Децата на родителите лесбийки и гей мъже
Работа с родители на хомосексуални

ЛГБТ история и антропология


ЛГБТ антропология
ЛГБТ етнография
Еднополовата сексуалност в Древна Месопотамия

Хомофобия


Хомофобия: анализ на един „допустим” предразсъдък
Психология на сексуалния предразсъдък

ХИВ/СПИН


Въпроси и отговори за ХИВ/СПИН

Други


За изневярата и секса

• Официални становища



Архиви

юни 2010
П В С Ч П С Н
« Май   Юли »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

My Pocket

Bookmark and Share
Firefox 2
Firefox 2
Firefox 2
 
Creative Commons License
Публикуваното в този блог ползва условията на Криейтив Комънс лиценз. Tyxo.bg counter free hit counters

Посетителите ми