Гей активисти съдят проф. Вучков

19 април, 2011 at 12:22 am 19 коментара

Комисията за защита от дискриминация (КЗД) е започнала производство срещу проф. Юлиан Вучков по жалба на ЛГБТ активистите Радослав Стоянов и Добромир Добрев. Повод за жалбата е излъченото на 8.02.2011 г. в ефира на „Канал 3” предаване „Времена и нрави”, чийто водещ е професорът. Гост в студиото бе самият премиер на Република България, господин Бойко Борисов.

В рамките на предаването, прехвърляйки се от тема в тема, проф. Вучков обобщи групата на нехетеросексуалните и транссполовите хора с понятието „извратености” и обясни, че „гейовете […] не могат да манифестират своята гейовщина по гаден начин”.

Последва отговор от премиера Бойко Борисов:

В наш’та партия си… сме си нормални и си… […] Слава Богу, още сме нормални [кръсти се]. Така да продължиме, да не е на стари години да се окалпазаниме.

Как се стигна до тази тема може да се види в пълния контекст на разговора от следното видео:

По този повод Радослав Стоянов и Добромир Добрев незабавно са изпратили писмо до премиера, в което обясняват каква е същината на проблема.

Писмо е изпратено и до г-н Антонио Лопес-Истуриц – генерален секретар на Европейската народна партия (ЕНП), чийто член е ПП ГЕРБ. За това писмо е уведомена и Интергрупата по правата на ЛГБТ хората в Европейския парламент. В писмото си до ЕНП двамата активисти описват ситуацията, молят за позицията на партията спрямо подобно политическо поведение и питат дали има установена политика при подобни случаи.

За проблема е уведомен Сашо Диков, управител на „Елит Медиа България” ООД — дружеството собственик на телевизия „Канал 3”. Със сигнал е сезиран и Съвета за електронни медии (СЕМ).

КЗД е конституирала като заинтересована страна по случая и Националния съвет за журналистическа етика (НСЖЕ), чиято основна цел е това да се създаде система за саморегулиране на медиите чрез прилагането на Етичния кодекс на българските медии и решаването на спорове между медиите и аудиторията.

Според Стоянов и Добрев поведението на СЕМ и НСЖЕ е неадекватно.

От СЕМ те така и не получават отговор, но реакция от медийния регулатор е получена от КЗД. В становището си по случая СЕМ твърди, че е извън компетенциите му да се произнесе налице ли е дискриминация. Въпреки това до днес СЕМ не се произнесъл според компетентността си по Закона за радиото и телевизията.

НСЖЕ пък са заявили, че е извън правомощията им да дават мнения или становища по случаи, разглеждани от държавни институции.

Припомняме, че чл. 2.5.1 от Етичния кодекс на българските медии гласи: „Като уважаваме правото на всеки да живее в сигурност и безопасност, няма да публикуваме материали, подбуждащи или насърчаващи омраза, насилие и всякаква форма на дискриминация.”

Телевизия „Канал 3” не е подписала Кодекса.

В писмо до КЗД проф. Юлиян Вучков заявява, че е „против гнусните /публично афиширани по неблагопристоен начин/ манифестации на каквито и да е сексуални ориентации — и обратни и лицеви”.

В жалбата си активистите посочват немалката аудитория на предаването и влиянието, което то може да окаже върху обществените предразсъдъци спрямо ЛГБТ хората.

„Квалификациите на проф. Вучков за гей хората са изключително тежки, обидни и укорими. Те дават подкрепа и кураж на онези, които мразят. Съжденията на водещия на „Времена и нрави” легитимират дискриминацията, предразсъдъците и позорното клеймо, което обществото е свикнало да приписва на онези, които не разбира,” пишат Стоянов и Добрев.

В подкрепа на жалбата на двамата активисти се обявиха фондациите „Куиър България” и „Билитис”, както и Българският хелзинкски комитет.

Очаква се антидискриминационният орган да назначи дата за открито заседание по случая.

» Позицията на проф. Юлиан Вучков пред КЗД [PDF].

» Становище от Българския хелзинкски комитет [PDF].

Гласувайте тук »

Entry filed under: Куиър, ЛГБТК новини. Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

Европарламентът смъмри Македония за правата на ЛГБТ хората Според изследване в САЩ самоубийствата сред гей тинейджъри са по-чести в консервативните райони

19 коментара Add your own

  • 1. Ивайло  |  19 април, 2011 в 7:12 am

    Тъжно ми става когато гледам колко е назад Българското общество по правата на ЛГБТ хората. Доста по-унизително е, че „лицата“ на България представят такива мнения пред света. Дали трябва да съм горд, че съм Българин? Не съм сигурен…

  • 2. IRID1UMsub  |  19 април, 2011 в 9:14 am

    Самия факт, че се наричате с някаква абревиатура и искате да сте различни говори само по себе си.
    Ок – бъдете си ЛГБТ бъдете няколко ЛГБТ-та ако искате, не ми пука обаче да ми правите паради и да си навирате гейщината в лицето ми не ме кефи. Аз не си навирам хетерото във вашите лица. Вие ходите предизвикателно, обличате се крещящо и фрапантно а искате да не ви се обръща внимание ??? Престанете да парадирате с вашата различност и ще спре да ви се обръща внимание, сами си просите внимание и сами обръщате всички срещу себе си. Бъдете си хомосексуални ама не го натяквайте постоянно на всички!

  • 3. Stalik  |  19 април, 2011 в 9:41 am

    @IRID1UMsub: Може ли да обясниш въз основа на какво твърдиш, че се обличаме „крещящо и фрапантно“? :) Всъщност, мнозинството от нехетеросексуални хора, които познавам, НЕ СЕ обличат по начин, който дори да се доближава до описаното от теб. Но дори да е така – какъв е проблемът в това? Има много хетеросексуални жени, които се обличат не просто крещящо и фрапантно, но дори предизвикателно. Защо не роптаеш срещу тях?

    След това – какво значи „искате да сте различни“? Аз не съм пожелавал да бъда гей, не съм пожелавал да бъда и хетеро. В нито един момент от живота си не съм правил избор за сексуалната си ориентация, просто защото това е част от психологическите ми дадености, така, както са даденост цвета на очите ми, силата на зрението и обонянието ми, скоростта, с която мозъкът ми реагира на външни стимули и др. под. Различието е факт. Околните правят проблем от него.

    След това – не е вярно, че „не си навираш хетерото“ в лицата ни. Кой ти каза това? Как го знаеш, при положение, че не си гей и самият ти си проводник на нещо, което е силно и трайно инкорпорирано в културната среда. Хетеросексуалността е нещо, което е по подразбиране. Хетеросексуалният човек се ражда в свят, изтъкан от хетеросексуалност – разнополовата родителска двойка; филмите, които постоянно портретират хетеросексуална романтика и интимност; литературата, която прави същото; обществените нагласи, поощряващи хетеросексуалността („У на баба хубавото внуче! Имаш ли си вече приятелка…?“); институциите, които не просто признават и упълномощават разнополовите двойки с права, но и са изработили цяла серия ритуали, символи и други институционални подкрепления на разнополовия брак… Всичко това какво е, ако не УЛТРА ОЧЕИЗВАЖДАЩО парадиране с нечия сексуална ориентация, а? :) И аз не казвам, че това е погрешно или лошо само по себе си – не, нормално е. Но е проблем, че няма алтернатива. Хомосексуалното дете расте в чужд и враждебен за него свят, което има неизменни психологически последствия, които ти, IRID1UMsub, никога няма да можеш да си представиш, колкото и да се напънеш за това. И НЕ Е ВЯРНО, че не парадираш със сексуалната си ориентация, както се видя от описаното от мен току-що и както се вижда от самия ти коментар, където я декларираш като норма.

    И накрая – тук не става дума за просене на внимание. Ти или не говориш добре български или имаш проблеми с четенето и разбирането на текст. Ако прочетеш внимателно постинга горе и ако прочетеш становището на Българския хелзинкски комитет накрая бааавно и аналитично, може би – но само може би! – ще разбереш, че тук става въпрос за защита фундаменталното човешко достойнство и търсене на отговорност от онези, които проповядват предразсъдъци в обществото. Много кухо и елементарно е да свеждаш и изопачаваш това до търсене на внимание.

  • 4. longanlon  |  19 април, 2011 в 11:54 am

    хъхъхъ ше ме изкефи професора като разбере за това, да качиш запис от предаването му от същия ден :Р

  • 5. IRID1UMsub  |  19 април, 2011 в 2:18 pm

    @Stalik със страх ще напиша нещо, което ще отговори на всичките ти въпроси по-горе – хетеро = нормално… чакай, чакай… прочети нататък.
    И преди да бъда сериозно анатемосан за това ще обясня, че нито ти, нито аз можем да го променим. Така е било вечно, това е наложено от мнозинството и това се приема за редно (дали е редно или не не искам да започвам да споря), но така е прието от мнозинството. Ако някой ден дойдат извънземни, които ходят на челна стойка само за няколко века това ще бъде нормално, а ние – малцинството, различните ще бъдем изроди. Така е, това е мисленето на хората и както казах никой не може да го промени. Затова хората, които по една или друга причина не попадат под общия знаменател винаги ще бъдат подигравани и сочени с пръст, не е ли така. Затова има специални закони – за вас.

    Колкото до парадирането – да парадирате, съвзем безскрупулно. Травеститие предизвикват много лоши емоции в не малка част от хората, гейовете и лесбийките имат цял парад за да изкрещят колко са различни… помниш ли какво се случва на тези паради? Защо, защо трябва да го има това. Бъди си гей, никой не го интересува с кого си лягаш вечер, не е ли така. Единственото, което искам е да не си „развяваш гейското“ навред. Максимално съм толерантен към всички съдържащи се във вашата абревиатура, държа се възпитано, не обиждам и т.н., но вътрешно се дразня. Много хора обаче не са толкова сдържани и се дразнят освен вътрешно и външно. Както писах това може да се избегне ако всички (повечето) спрете да парадирате със своята различност, тъпо е… и неприятно за останалите. Все пак човек трябва да има някакви морални и етични задръжки, които да поставят някаква граница.

    Я си представи ако имам трето зърно и съм 200кг. и се съберем 500 000 такива човека и си направим движение СДДКХТЗ (свободно движение на двеста килограмовите хора с трето зърно).
    Ето, аз не съм виновен че съм такъв, не мога да го избирам, такъв съм се родил. 200 кила и с трето зърно и ми е кеф да ходя гол до кръста да пъча всичките си зърна, и да не се къпя по 2 седмици през лятото. На всички 500 000 така ни е кеф. Много ли ще ти е готино да съм до теб в трамвая? А да ме гледаш как се нося по улицата или как се целувам с мацка 200 кила с 3 зърна и тя гола до кръста? Ми и парад ще си направя… Разбираш ли?

    п.п. известяването по мейл нещо не сработва :(

  • […] Подробности за случая и жалбата срещу Юлиян Вучков можете да прочетете тук. […]

  • 7. Eneya  |  19 април, 2011 в 5:03 pm

    Миличък, не те кефели гей хората като цяло, обаче не си бил хомофоб.
    Освен всичко май не ти допада и логиката.
    Не можеш да отхвърлиш всички хора от дадена група на базата група и да не твърдиш, че си предубеден.
    Мен например много ме дразнят някои хора, които ме дразнят с ХЕТЕРО поведението си.
    Обаче ми стига акъла, за да мога да преценя, че проблемът ми е с тяхното поведението, не със сексуалността им.

    Ако не разбираш защо има паради и каква им е целта, това е друго, не смесвай двете неща.
    На мен например не ми пречат, весели, шарени, какво толкова, не съм видяла хора да прекрачват границата на тези събирания. Виж, ако идеш на чалга клуб или на кой да е подобен концерт (някиои ги излъчват и по телевизията). Не че нещо, но не можеш да бъдеш критичен към едното и безкритичен към другото. ащото ако първото ти пречи, а второто не ти, на теб ти е проблем сексуалността на хората, което си е просро хомофобия.

    Не съм ти психиатъра да анализирам защо мисълта какво правят хората в леглата си не ти дава мира и не ти дава възможност да спиш, но мисля, че ти трябва да се замислиш над това.

    Колкото до травеститите, колкото ми бъркат в здравето докараните до абсурд барнати мадами и дебеловрати, които са завзели София, толкова ме дразнят и хора, които ми навлизат в личното пространство нежелани.

    Къде си видял ти травестити обаче? Повечето трансексуални и травестити си ходят по техните барове и малко хора извън средите ги знаят. Ти как си попаднал там и защо си ходил там изобщо? Както не ти е интересно и не те влече, защо ходиш там?

    Абсурдно е да коментираме темата повече, защото критиките ти до голяма степен са „не че имам някакви лични сблъсъци с хора от този тип обаче аз държа тях да ги няма, защото съществуването им ме дразни. абе нещо синеоките ме нервят…“.

  • 8. IRID1UMsub  |  19 април, 2011 в 5:22 pm

    Мила, Eneya :)
    Точно нищо не си разбрала от коментара ми.

    Поантата е точно е обратното – гледай сега ще синтезирам:
    – не ми пречат, че съществуват стига да не се пипат взаимно по чурките насред улицата и да не ме заглеждат гримирани мъже с палавници в гащите докато се возя в трамвая.
    Те това е.
    Ако може и парад да не правят съвсем ще забравя, че съществуват и така ще си живеем в мир и разбирателство вовеки. Амин ;)

  • 9. Stalik  |  19 април, 2011 в 6:55 pm

    @IRID1UMsub: Тезите ти са крайно типични за повечето хора у нас, което е твърде жалко. Във всеки смисъл на думата.

    Напълно съм съгласен с обективния факт, че съществува хетеронормативност, която приравнява хетеросексуалността на нормалност, а всичко останало й противопоставя. Но това не прави нещо обективна истина. Напротив, историята познава МНОГО случаи, при които това не е така. Ето, например факт е, че през – забележи! – по-голямата част от историята си човечеството е смятало, че Земята е плоска. Е да, ама науката ни е дарила със ЗНАНИЕТО (идващо со образованието), че Земята не е плоска, а кръгла. И това не е въпрос на възглед или чувства – то просто си е така.

    Аналогичен е случаят с хомосексуалността – днес ние вече имаме достатъчно „улики“ в полза на твърдението, че тази сексуална ориентация, както и въобще сексуалната ориентация, са естествено оформени психологични феномени, чиито корени лежат в гените и начина, по който мозъкът се развива в ембрионалния стадии и през първите години след раждането. Това не е въпрос на желание да бъдеш различен, както формата на планетата ни не е въпрос на настроение или възглед. Това просто е така.

    Що се отнася до травеститите – да, те предизвикват лоши емоции. Въпросът е – защо? Надявам се ти да ми кажеш.

    А колкото до гей парадите – при картината на хетеропарадирането, която ти начертах в предходния си коментар, съществуването на едно карнавално или пък протестно шествие в един ден от годината въобще не може да се сравнява, ще ме прощаваш. Безкрайно преувеличаваш значимостта и характера на това събитие, което е очаквана функция на предразсъдъците ти. Само че нека те питам нещо – кое всъщност е неморалното в едно протестно шествие (каквито бяха българските паради досега) и кое прекрачва „моралните и етични задръжки“ в едно карнавално шествие, каквито гей паради има на Запад?

    Много ми е интересно. :)

  • 10. Дарина  |  20 април, 2011 в 1:05 am

    IRID1UMsub, какво е това порно от тебе? :) Кой е тръгнал да се бори за правото да се „пипат взаимно по чурките насред улицата“? :)

    И какво толкова страшно ще стане, ако случайно те загледа някой мъж, гримиран или не? Мене ако ме загледа някоя лесбийка, най-вероятно изобщо няма да забележа, а и да заблежа, ще го преживея. :)

    Парадите стават веднъж в годината. И аз бях миналото лято на парада с приятели, и какво мислиш, че стана там – едни хора преминаха по една улица със знаменца в цветовете на дъгата и балончета в ръце. Между другото, полицаите от охраната бяха специално инструктирани да следят да не вземе някой да се разсъблече, та чак беше смешно.

    А хомосексуалните ще продължат да съществуват дори и да се правят на невидими. Ама защо трябва да крият, че са хомосексуални, да не би да е престъпление? Точно затова са парадите и разговорите по телевизията – да се види, че и те са хора, а не някакви митични чудовища.

    Сексуалната ориентация не е само въпрос на това, с кого правиш или искаш да правиш секс. И те са хора, и те могат да се влюбят. Ако ти трябваше да си криеш гаджето или жената от целия свят, как щеше да се чувстваш?

  • 11. Stalik  |  20 април, 2011 в 9:58 am

    Само не мога да разбера защо трябва да обясняваме тези неща като на малоумни… (Без да искам да обиждам никого, разбира се.)

  • 12. HouseMD  |  20 април, 2011 в 1:40 pm

    Ами и аз това се чудя защо изобщо се обясняваш…
    Очевидно смяташ, че чрез подобен род обяснения можеш да промениш възгледите на една оформена личност… Личност за която в случая е еднакво неприемливо да си гей, травестит, да си 200 килограма или пък не дай си боже с три зърна :D (Мога да се обзаложа, че ромите, турците и някои други също влизат в тези му стойностни критерии)… Е според мен бъркаш.
    Цялата тази шумотевица с обясненията, коментирането на проблема в публичното пространство и други подобни, реално вършат работа само по отношение на две неща: маркиране на съществуващ проблем и „хляб и зрелища“ за медиите. Истинската работа която обаче трябва да се свърши, винаги остава в сянка… А в общи линии тя основно се състои във възпитаването на толерантност и уважение към другите (независимо дали те са различни или не) и то възпитаване от ранна възраст… Състои се и в налагането на правна уредба, защитаваща различните…. А тези две неща не се постигат с приказки…
    Всъщност така прокламираната разкрепостеност и толерантност на западните общества към различните, си е чиста проба илюзия… Ще дам пример със САЩ… Там всъщност са доста „толерантни“ към различните. Преди всичко защото повечето са твърде себични за да ги интересуват околните (камо ли пък с кого си лягат тези околни… разбира се до момента в който някой от околните не иска да си легне с тях)… И втората водеща причина за толерантността им е също толкова проста – никой от тях няма излишни пари за да се разправя в съда нарушил ли е правата на някой с изказването си или действието си… Иначе когато си насаме с някой, можеш да чуеш какви ли не невероятни мнения за гейовете, травеститите и т.н. Разбира се това е моето обяснение за това, от собствените ми наблюдения…
    Както и да е…
    Та въпросният @IRID1UMsub би могъл да се убеди в това което му обясняваш едва когато се запознае лично (и от близо) с двама трима представители на общността, за които показната демонстрация на сексуалните предпочитания не се намира на върха на житейските им принципи… Защото в едно @IRID1UMsub е прав – хората не приемат лесно различията… къде от страх от непознатото, къде от наслоени заблуди… без значение…
    И нека не забравяме, че обяснения и образоване е нужно не само за хетеросексуалните… Колкото те се нуждаят от това, два пъти повече се нуждаят и различните, поради простият факт, че живеейки в непрекъснато криене, съобразяване с околните, тревожност и т.н. нивото им на толерантност често стига доста ниско…

  • 13. IRID1UMsub  |  20 април, 2011 в 2:58 pm

    Ама чакайте сега малко. Всички упорито се опитвате да ми обяснявате неща, които са ми ясни, а не обръщате внимание на това точно какво искам да кажа.

    Никога не съм си и помислял че различните трябва да се крият, никога не съм го и твърдял. Единственото, което смятам за нужно е да спрете да парадирате публично и по всевъзможни начини за своята РАЗЛИЧНОСТ.

    И да – в интерес на истината съм имал приятел, който си беше гей. Бяхме в една компания, нямаше абсолютно никакъв проблем понеже не го натякваше по никакъв начин. Събирахме се няколко години, запивания, дискотеки, никакви грижи. Никой от тайфата няма нищо против него. В последствие той се измести в друг град. Ето, не изпитвам никакви предубеждения към хората с различна сексуална ориентация. Факт.

    Пак повтарям – никой не иска да се криете.
    @Stalik, това, че едно време се е приемало дадено твърдение за нещо неоспоримо, а в последствие се оказало грешно няма нищо общо. Според теб камъните стават ли за ядене – не? След време може научния прогрес да създаде начин да ядем камъни и да са с вкус на пържоли. Така, че към момента никой няма избор. Общоприетото е факт и абсолютно никой не може да го отрече или промени.

    @Дарина, парада, който така усърдно повтарям е част от вашето постоянно изтъкване, манифеста на различните. Това крещи с цяло гърло „ей, народе вижте ни ние сме гей“. Ама ок, бъди си гей. Парадокса е точно там – постоянно искате и се набивате в очите на хората – нарочно се навирате в муцините на хетеро-тата и им изкрещявате „ЕЙ! АЗ СЪМ ГЕЙ!“, а в следващия момент идваш в нета и пишеш „ама защо не ни оставят на мира“, „защо пречим на всички“, „защо не ни приемат за нормални… ?“

    п.п. и аз не мога да разбера как се опитвам по 15 начина да обясня, че ме дразни не факта, че някой си е гей, а, че всички такива са си го „лепнали на челото“.

  • 14. longanlon  |  20 април, 2011 в 3:44 pm

    Кой си ти, че да определяш ко е „нужно“ и кое не е? Нужно за кого? За теб може да не е нужно да „парадират“, за мен обаче е много нужно – ако и само за да се ядосват скинарите.

  • 15. HouseMD  |  20 април, 2011 в 4:48 pm

    @IRID1UMsub,
    ето че сам попадаш в капана на обществените предубеждения…
    Защото какво друго е, ако не предубеждение, че хората които са толерантни към дадена група от обществото, е необходимо да са толерантни към всичките прояви на тази група (нещо което обикновено се опитват да натрапят повечето „гей активисти“)…

    В твоето мнение обаче, някак си не върви логиката: „не съм си и помислял че различните трябва да се крият“, но „спрете да парадирате публично и по всевъзможни начини за своята РАЗЛИЧНОСТ“… Това звучи чисто и просто като: не се крийте, но се показвайте някъде по-далечко от мен и обществото… Това лично аз не бих нарекъл липса на предубеждение, но пък според мен си е напълно в реда на нещата… Нещо като „това, че Х. ми е приятел не значи, че приемам склонноста му към скандали“…

    Освен това факта, че си пиеш с някой питието и си ходиш по-дискотеки, съвсем не означава, че не страдаш от предубеждения и си толерантен спрямо него… Доказателство за липсата на предубеждение обаче, би било ако се наложи да защитиш този някой от физически нападки(например) и го направиш така както би го направил за всеки един от останалата част от компанията…. Всъщност на думи обикновено всички сме толерантни… но нещата придобиват съвсем други измерения когато трябва да докажем думите си с действия….

    В крайна сметка мисля, че сам осъзнаваш абсурдността на ситуацията (и другите коменари по-горе) в която се спори за правото на личността да се самоопределя и очакването всички да са толерантни… а в същото време се прави опит за налагане на мнение върху „непросветените“ с иронични подмятания и поднасянето на „научни“ факти….

    Пък и ако досега не си се сблъсквал в спор с „различни“…. ще видиш как „спорейки“ ще ти се наложи да се „справяш“ с все повече и повече „опоненти“, а ти ще си оставаш все така сам в мението си…
    Задавал ли си си въпроса всъщност с какво ще се различава този спор от спора с „не-различни“? С нищо…

    Така че нека не забравяме, че всички сме хора със своите хубави и лоши страни и както е казано „нищо човешко не ни е чуждо“… Всъщност точно това ни прави различни, а не това кой каква чурка иска да пипа и пипа….

  • 16. Stalik  |  20 април, 2011 в 7:34 pm

    @HouseMD: Не, не съм съгласен, че бъркам. Но не смятам да се обяснявам защо това е така тук.

    Т. нар. от теб „истинска работа“ е едно много общо понятие, но ако трябва да се огранича в маркираните от теб две неща, ще кажа, че (1) възпитаването не е процес, който може да се случи от днес за утре и с нулев ресурс; това изисква организираност, време и финанси, които отделни единици няма как да постигнат; за съжаление това е към момента положението с политически активните ЛГБТ хора у нас; и (2) що се отнася до „правна уредба, защитаваща различните“ – такава има. И – както се вижда от новината, която (не) коментираме – тя ефективно и дейно се използва.

    @ IRID1UMsub: Би ли ми обяснил най-сетне, като говориш толкова разпалено за „парадиране“, какво всъщност имаш предвид? Кое визираш като „парадиране“? И защо (ако приемем, че това нещо, което и да е, наистина е парадиране) то е проблем?

    Що се отнася до гей парадите – смисълът и функциите на един гей парад не са, за да показват сексуалната ми ориентация, а за да покажат, че сексуалната ми ориентация не е от значение; че ние не сме някакви маргинални единици, а многочислена общност; че неравното третиране на ЛГБТ хората и лишаването им от някои фундаментални права е проблем, който засяга много хора; това е начин за консолидиране на общността; начин една маргинализирана общност да излезе „на светло“ и да комуникира по проблемите си с широката общественост.

    Не зная дали си забелязал(а), но изтеклите вече три парада съдържаха в себе си важни елементи, които за съжаление бяха слабо отразени от медиите: пресконференции, обясняващи целите и ролята на парада и проблемите на ЛГБТ хората у нас; културни събития, представящи ЛГБТ общността в светлината й на културна общност; множество телевизионни изяви на активисти, които говориха по проблемите на ЛГБТ хората и обясняваха за какво иде реч.

    Това ли е „парадиране“???… Пффф…

  • 17. Дарина  |  20 април, 2011 в 8:38 pm

    @IRID1UMsub, аз съм хетеросексуална жена, бе човек – ако случайно не личи от предишното ми съобщение, да взема да си го заявя открито. :) Ето, сега започвам най-тържествено да парадирам със сексуалната си ориентация. ;) И между другото, съвсем не бях единственото хетеросексуално присъствие на парада миналото лято. Как се навираме в муцуните на хората, да не би да им ходим по домовете?

    И да, имам приятели, които са хомосексуални, знам дори кой от тях на кого е гадже и това изобщо не ми пречи. А на тебе какъв точно ти те проблемът? Какво точно разбираш под „не го натякваше по никакъв начин“ за онзи твой приятел?

    А ти си свободен да си организираш какъвто парад си искаш.

    @HouseMD, аз познавам Сталик и знам ,че той върши и това, което ти наричаш „истинска работа“, както и аз върша каквото мога с моите скромни възможности.

    Ама ние наистина коментираме всичко друго освен статията. :)

  • 18. lobovad  |  22 април, 2011 в 2:37 am

    Някой хора,изкарвам хомусексуалистите,като хора с „трето зърно“,като „хора 200 килограмови“,направо,защо не кажете,че гейовете за вас са едва ли не изроди?И Вие,@IRID1UMsub,вие ги изкарвате такива,защо изобщо правите такива крайни сравнения?!Като хора,сякаш,че нещо не им е наред,като хора второ качество…Изпадате в крайности,като казвате,че“науката можела да направи камъните след време да имат вкус на пържола“.Но това,няма нищо общо с това да си хомусексуалист.Обличали се фрапантно.Искам да Ви кажа,че имам много приятели гейове и лизбийки,които се обличат съвсем нормално.Не слагайте всички,под един знаменател.Дори някой хомосексуалист,да иска да сложи нещо по-различно в облеклото си,няма да го направи,защото ще се притесни от хорските подигравки.Познавам лично такива хора.Аз съм мъж и се влюбих мъж.Просто ми допадна душата му,съвпаднаха си характерите ни,имаме разбирателство помежду си,даже сексът между нас е прекрасен.Искам да кажа,че намерих сродната си душа.Намерих своята половинка.Но постоянно трябва да се крием,защото ще бъдем обект на нападки.Израстнах в семейство,където,ако бъдеш гей или лизбийка,се считаше все едно,че си прокажен,като нещо лошо.Но наистина,да си гей или лизбийка,това е все едно да се родиш така,че едното ти око да е светлокафяво,а другото синьо.И идва някой и те пита:“Ама защо едното ти око е светлокафяво,а другото синьо?“И аз му отговарям:“Защото така съм се родил“.Така е и с хомосексуалността.Освен това в училище търпях подигравките на съучениците си.Не стигаше,че вкъщи не ме разбираха и подкрепяха,а и на училище децата,а и забелязвах присмехулните погледи на някой учители.Какво повече мога да кажа…Който не е минал през това,нищо не знае.Но за обичта няма граници,защото когато две души са заедно,те са в пълен синхрон,независимо дали са мъж и мъж,жена и жена,мъж и жена.И пак искам да повторя,не поставяйте всички,под един знаменател,че парадирали със хомосексуалността си или,че се обличали крещящо,от хора до хора има голяма разлика и не всички са еднакви.Има много гейове облечени,съвсем нормално и със съвсем хуманно и балансирано поведение.

  • […] народа и на взимането на важни решения”. През 2011 г. пък заяви в предаването на проф. Юлиан Вучков, че всички в […]

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Статии

Психология и биология на хомосексуалността


Хомосексуалност от „Енциклопедия по психология” на Oxford University Press
Въпроси и отговори за сексуалната ориентация и хомосексуалността
Въпроси и отговори за трансполовостта и половата идентичност
20 мита за хомосексуалността, гейовете и лесбийките
Психоанализа и хомосексуалност в постмодерното хилядолетие
Демаскиране на деликатния хетеросексизъм: микроагресиите и микролегитимациите в ежедневието
Когато някой те нарече „педал”: как да се справяме с микрообидите
Каква е сексуалната ми ориентация или защо оргазмът няма последната дума
Хетеросексуалните мъже, които правят секс с мъже
Хомосексуалността: парадокс на еволюцията
Хомосексуалност и педофилия: кратка бележка

Етика и право на ЛГБТ


Хомосексуалност и морал
Свобода и морализъм

Социална роля, права и социокултурна интеграция на хомосексуалността


Няколко въпроса за гей-лесбийското движение
Парадирането с хомосексуалността
Някои често срещани анти-гей тези
Как се става мъжкар или културата на омразата към педалите в психологията на българския мъж
Интимни връзки между мъжете
17 май - Международен ден срещу хомофобията

Разкриване (Coming out)

Вън от дрешника, открит на улицата

ЛГБТ семейство и родители


Въпроси и отговори за еднополовите бракове
Какво е бракът?
10 причини гей браковете да не бъдат разрешени
Въпроси и отговори за отглеждането на деца от гей мъже и лесбийки
Развитието на децата с хомосексуални родители в сравнение с това на децата в хетеросексуални семейства
Децата на родителите лесбийки и гей мъже
Работа с родители на хомосексуални

ЛГБТ история и антропология


ЛГБТ антропология
ЛГБТ етнография
Еднополовата сексуалност в Древна Месопотамия

Хомофобия


Хомофобия: анализ на един „допустим” предразсъдък
Психология на сексуалния предразсъдък

ХИВ/СПИН


Въпроси и отговори за ХИВ/СПИН

Други


За изневярата и секса

• Официални становища



Архиви

април 2011
M T W T F S S
« Февр   Май »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  

My Pocket

Bookmark and Share
Firefox 2
Firefox 2
Firefox 2
 
Creative Commons License
Публикуваното в този блог ползва условията на Криейтив Комънс лиценз. Tyxo.bg counter free hit counters

Посетителите ми